PROMZ MAGAZINE 01-2022

84 no t e z BeGlobal neemt Imhotep over BeGlobal heef t branchegenoot Imhotep overgenomen. Imhotep Promotions, gevestigd in Alblasserdam, is in 1990 opgericht door Caroline Graafland, die nu haar handen vrijmaakt voor zaken buiten de promotionele productenbranche. De mentaliteit en werkwijze van Imhotep komen overeen met die van BeGlobal en de bedrijven passen dan ook goed bij elkaar. Per 1 januari is het team van Imhotep, bestaande ui t vier medewerkers, werkzaam vanuit het kantoor van BeGlobal in Waddinxveen. BeGlobal, dat met de komst van het team van Imhotep uit 25 medewerkers bestaat, is 20 jaar geleden opgericht. Eind 2020 nam het bedrijf al branchegenoot Intercédé over. BeGlobal werkt voor opdrachtgevers als Aegon, Ordina, diverse ministeries, ING, Deloitte, De Nederlandsche Bank, Exact, Netflix en Koni. André Noordwijk: “Ook in onze industrie is schaalvergroting noodzakelijk. Meer power, meer kennis en ervaring; zeker voor opdrachtgevers die ook internationaal bediend willen worden. Met Imhotep erbij zijn we weer een stap dichterbij het realiseren van onze groeiambities.” De eerste NFT’s als promotioneel product In de VS zien we de eerste NFT’s (Non Fungible Tokens) verschijnen als promotioneel product. Eén van de langstlopende campagnes van het land – ‘Got milk?’ genaamd (beelden van sporters en artiesten met melksnor) – is de eerste grote adverteerder die een NFT laat winnen. Het bedrijf geeft consumenten de mogelijkheid om bedrukte T-shirts te winnen, maar ook het digitale ontwerp als NFT, middels een QR-code op de melkverpakking. We wachten op het eerste merk in Europa dat een NFT gaat inzetten als promotioneel product. Rottlucht voor echte mannen Na de zoveelste reclame met een zwoel kijkende acteur in een strak lichaam, dachten vader Ronald en zoon Stefan dat dit ook anders kan. Daarom bedachten zij Rottlucht voor echte mannen. Een erg origineel en grappig concept. Onderhoud voor mannen “Het is een no nonsense luchtje”, vertelt Stefan. “Daarom is Rottlucht ook geen parfum- of verzorgingslijn, maar onderhoud voor mannen.” Echte mannen hoeven niet zwoel in de camera te kijken en ook geen sixpack te hebben. Daarom is Rottlucht alles wat alle bestaande mannenverzorging niet is. Ronald en Stefan noemen het zelf liever geen verzorgingslijn. Rottlucht is onderhoud voor mannen - ‘Alleen het broodnodige zonder veel poespas.’ Daarom heet de eau de parfum gewoon Geurwater, de Hair & bodywash gewoon Zeep en de After shave gewoon After shave. Rattenkeutels als luchtje Vader en zoon waren niet onbekend in ondernemen, maar wel in het maken van een luchtje. Ronald kende wel iemand die workshops gaf in het maken van parfum. Het luchtje moest rauw en ook een beetje lelijk zijn, net zoals een rat (vandaar het logo). Het originele idee was dan ook om de geur te maken op basis van rattenkeutels. Dat sloeg (gek genoeg) niet aan bij hun klanten en daarom zijn de keutels bij de nieuwe versie van de geur eruit gehaald. Populair onder vrouwen Ondanks dat Rottlucht gemaakt is voor de man, zijn het vooral vrouwen die de producten aanschaffen. “We hebben verschillende onderhoudsboxen,” zegt Ronald. “Eentje daarvan heet ‘Ouwe lul’ en heeft twee stukken zeep en een washandje. Dat is natuurlijk heel leuk om als vrouw aan je eigen man of vader te geven.”

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5