2022 - nummer 2 - www.promz.nl 85 no t e z Compacon gaat voor de ‘wow’-factor Een bierlolly tegen de sportstress Wellicht is dit een leuk idee voor het komende WK. Een lolly met biersmaak. Het Amerikaanse biermerk Coors Light heeft dit plakkerige premium bedacht om toeschouwers van de basketball wedstrijden in maart gerust te stellen. Zo belangrijk is het verhaal achter het product Het Braziliaanse equivalent van Pink Ribbon komt ieder jaar met een speciaal T-shirt op de markt. Met de opbrengsten van dat T-shirt wordt een in borstkanker gespecialiseerd ziekenhuis gesponsord. De laatste jaren liep de verkoop van de T-shirts terug. Het bureau Ogilvy Sao Paulo bedacht echter een confronterende campagne die de verkoop deed ontploffen. Bekijk hier de ‘making-of’ van deze spraakmakende campagne. KVK Impact Award 2021 gewonnen door sokkenfabrikant Vodde De Tilburgse sokkenfabrikant Vodde heeft de KVK Impact Award 2021 gewonnen. Deze award wordt uitgereikt aan ondernemers uit een midden- en kleinbedrijf die onder invloed van de coronacrisis een innovatief product of dienst op de markt hebben gebracht. Honderd procent circulair Het businessmodel van Vodde is uniek en niet eenvoudig. Vodde geeft oud textiel (vodden) een nieuw leven in de vorm van kwaliteitssokken die worden gemaakt met ingezameld katoen van restpartijen van verschillende partners. “Volledig tegen de stroom in bouwden we een sokkenfabriek” Oprichter Patrick Welp kwam op het idee door zijn ongenoegen over de misstanden in de textielwereld -waarin hij al ruim vijftien jaar werkzaam is- en pure noodzaak. Door de pandemie kreeg de producent geen samples meer van sokken uit verre landen en liep de productie vertraging op. Daarom bouwde hij zijn eigen sokkenfabriek in Tilburg. Promotionele productenmarkt De ‘eerlijke’ sokken zijn nu ook voor de promotionele markt beschikbaar via Oxious. Al vanaf 250 stuks kunnen ze binnen een week geheel customized geleverd worden. Webo Promotion investeert in duurzame energie Webo Promotion heeft op het dak van haar bedrijfspand (in Zeewolde) 60 zonnepanelen laten plaatsen. Jaarlijks wekt deze zonne-energie installatie naar verwachting meer dan voldoende energie op om het bedrijf volledig te voorzien van groene stroom. Het plaatsen van deze zonnepanelen past in het streven om de bedrijfsprocessen verder te verduurzamen. Hiermee neemt Webo, samen met haar leveranciers, de verantwoordelijkheid voor de effecten van de bedrijfsactiviteiten op mens en milieu. Het merk Compacon heeft een restyling ondergaan. Een nieuw logo, een nieuwe pay-off en een nieuwe website. Compacon startte in 1992 en begon als “Company Congratulations”. Inmiddels heeft deze full service partner waar het gaat om sales promotion en merkactivatie kantoren in Duitsland, Frankrijk, België en Denemarken en heeft het ruim 65 werknemers in binnen- en buitenland. Bij die groei hoort een passende look en feel. De toegevoegde waarde van Compacon verdient een goed podium. Samen met ClubgeistBVH ontwikkelde Compacon de nieuwe pay-off: creating wows for brands since 1992.
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5