PROMZ MAGAZINE 01-2022

86 no t e z Wie wordt er niet blij van een plant? De populariteit van groene planten is de laatste jaren enorm gegroeid. Een woonkamer of kantoor zonder groen is niet meer denkbaar. Veel groene planten hebben een luchtzuiverende werking en wie wordt er nu niet blij van het krijgen van een plant? PromoPlants verzorgt gepersonaliseerde bloemen en planten in de promotionele branche. Door jarenlange ervaring in de sierteelt hebben zij een groot netwerk opgebouwd van kwekers waar ze mee samenwerken. Het productiebedrijf, gelegen in het Westland, is gespecialiseerd in het ontwikkelen van innovatieve plantenconcepten. PromoPlants heeft verschillende bloemen en planten in het assortiment die ze door een eigen ontwikkelde techniek kunnen voorzien van logo's. Zo proberen zij op hun eigen manier de wereld een beetje groener te maken. Robin Looye volgt Ton Lobker op als CEO van Plato Group Per 1 april is Rob Looye gestart als CEO van Plato Group. De organisatie, met meer dan 450 enthousiaste medewerkers, bedient meer dan 350.000 klanten vanuit haar kantoren in 13 Europese landen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Helmond, Nederland. Rob heeft veel ervaring opgedaan bij corporate-, private equity owned- en familiebedrijven en hierdoor diverse bedrijfsculturen meegemaakt. Vanuit marketing en sales is hij doorgegroeid naar algemeen management. Bij diverse bedrijven, waar hij als CEO heeft geopereerd, heeft hij succesvolle verbeterslagen doorgevoerd. Hij heeft een ondernemende spirit en kijkt er naar uit om, met zijn nieuwe team, de Plato Group naar de “next level” te brengen. MOYU winnaar FedEx Express Sustainability Champion Award Het Amsterdamse bedrijf MOYU, dat notitieboeken maakt van duurzaam en herschrijfbaar steenpapier, heeft de FedEx Express Sustainability Champion Award in de wacht gesleept; een internationale prijs die dit jaar voor de vijfde keer wordt uitgereikt. Uit 2100 inzendingen verspreid over Europa is MOYU tot winnaar uitgeroepen. Internationaal succes dus voor duurzame innovatie van eigen bodem. MOYU ontwikkelt notitieboekjes en andere schrijfartikelen van uitwisbaar steenpapier. Steenpapier is vrij van bomen, water en chemicaliën en kan honderden keren herschreven worden. Zo wil MOYU een vuist maken tegen ontbossing. MOYU’s missie: een wereld vol groen, waarin single use paper, papierverspilling en ontbossing voorgoed verleden tijd zijn. Roel Schatorjé (Founder van MOYU): “We zijn trots dat we zijn uitgeroepen tot Sustainable Champion! En stiekem vinden we dat natuurlijk ook terecht. De waardering vanuit FedEx is heel erg welkom: het bevestigt dat we goed bezig zijn en stimuleert ons om door te gaan met het verspreiden van onze missie, zowel voor op de consumentenmarkt als op de werkvloer.” In Nederland hadden 74 bedrijven zich aangemeld voor de competitie, waaruit MOYU na een gedegen selectieprocedure is geselecteerd als Nederlandse finalist. En dus komt er 15.000 euro aan prijzengeld de kant van MOYU op. “Daar zijn we enorm blij mee. We hebben internationale ambities, waarvoor we dit duwtje in de rug goed kunnen gebruiken. En de samenwerking met FedEx ook trouwens. Want als wij goed ons best doen, dan gaan er binnenkort een hoop MOYU producten de Duitse en Franse grens over”.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5