2022 NUMMER 6 - WWW.PROMZ.NL 55 een drukkerij op het industriegebied in Naarden. In die tijd had Wuppie meer dan 200 thuiswerkers aan het werk, die handmatig oogjes en andere delen van het beestje aan het lichaam plakten. Na enige tijd kregen de eigenaren mot met elkaar en verwierf Tom Bot de aandelen Wuppie en ging Eduard van Wensen door met Webo. Uiteindelijk werd Wuppie International Interall. Tom Bot verkocht Interall aan Maurice en Karin Stoevenbeld. Eduard van Wensen verkocht in 2002 49% aan Marco Stalenhoef en twee jaar later de rest. Inmiddels heeft Webo Promotion 10 mensen in dienst, waarvan de meesten al lang in dienst zijn. Stalenhoef: “Daar ben ik misschien nog wel het meest trots op. Dat onze medewerkers al zo lang bij ons zijn, een aantal al meer dan 25 jaar. Dat is in deze tijd echt wel bijzonder. Toen we twaalf jaar geleden met het bedrijf verhuisden naar Zeewolde was ik bang dat het voor een aantal werknemers te ver zou zijn, maar dat was gelukkig niet zo.” Klanten Webo heeft een mooi klantenpakket en werkt onder meer voor ING, KPMG, Strycker en McDonalds. Is de vraag van klanten de laatste tijd veranderd? Volgens Stalenhoef is dat zeker het geval. “Waar we voor corona vooral actief waren op het gebied van promoties, ligt de klantvraag nu veel meer op het actief betrokken houden van medewerkers. Gelukkig hebben wij in een heel vroeg stadium ingezien dat de vraag die kant zou opgaan en zijn we voor veel klanten shops gaan bouwen, voorraad gaan houden en fulfilment gaan doen. Dat is nu echt heel belangrijk voor ons bedrijf. Daarom hebben we ook een groot warehouse bij ons bedrijf om klanten echt te kunnen ontzorgen op dat gebied. Als je ziet wat we tegenwoordig doen in bijvoorbeeld on boarding pakketten… Dat bestond een aantal jaar geleden gewoon nog niet. En nu heeft het ons door de coronatijd heen geholpen en hebben we zelfs groei weten te realiseren door al die verschillende thuiswerkpakketten. Ik durf zelfs te stellen dat die naam ‘thuiswerkpakket’ bij ons vandaan komt. Klantenmet een budget tussen de 10.000 tot 250.000 is onze hoofddoelgroep. Natuurlijk willen we ook graag de multinationals, maar we richten er ons niet op. Net zoals we ons ook niet richten op het klein MKB. Maar als de slager op de hoek ons benaderd zullen we die gewoon netjes te woord staan en een offerte uitbrengen. Maar we zijn wel een bedrijf dat graag advies geeft en dat mensen in dienst heeft met kennis en ervaring. Dat vertaalt zich natuurlijk ook in de prijs.” Toekomst en trends Marco Stalenhoef is positief gestemd over de toekomst en hij is ervan overtuigd dat klanten voorlopig zullen vasthouden aan meerdere geefmomenten per jaar. “Zolang deze krapte in de arbeidsmarkt blijft, zullen bedrijven een blijvende behoefte hebben omhunmedewerkers extra te waarderen op meerdere momenten in het jaar. Er werken bovendien nog steeds veel mensen thuis en die wil je toch betrekken bij je bedrijf en je bedrijfscultuur. Daar kan onze branche een grote rol in spelen. Verder denk ik dat voorraad houden en fulfilment niet meer weg te denken diensten zijn. Tot slot is de transitie naar een meer duurzame markt natuurlijk een belangrijke trend. Daar moeten wij als adviserend bedrijf met veel kennis van producten en materialen een toonaangevende rol in gaan spelen.” ING Spaar Droommeter Een sprekend voorbeeld van een duurzaam product dat door Webo Promotion is geproduceerd is de Spaar Droommeter van ING. Deze kwam in plaats van de bekende pluche spaarpot. In december 2020 schreef een pitch uit voor de productie van dit product dat overigens ontworpen is door het bureau dat ook het bekende HAK kinderbord heeft ontwikkeld. Webo won de pitch en heeft na goedkeuring van het vierde prototype de productie op zich genomen van 60.000 Spaar Droommeters. Marco Stalenhoef noemt deze Spaar Droommeter als goed voorbeeld hoe duurzaam een promotioneel product kan zijn. “De verpakking is van gerecycled karton, bedrukt met waterhoudende inkt en het product zelf is van FSC gecertificeerd hout. Er is echt goed over nagedacht en het is ook een leuk product omdat direct ziet hoe dicht je bij de ‘droom’ zit waarvoor je spaart als kind.” GESCHREVEN DOOR - PETER VAN GESTEL
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5