70 Om gelijk met de deur in huis te vallen: dit jaar is er geen duidelijke winnaar van de Promotional Campaign of the Year. Wel is er een aantal boeiende promotionele acties geregistreerd. Lastig te plaatsen daarbij zijn acties die ook al in de voorgaande jaren gehouden werden. Denk daarbij aan de vele spaaracties die supermarktketens al jarenlang houden voor servies, glaswerk, handdoeken of dagjes uit. Stuk voor stuk mooie en goed Al een aantal jaren wijst de redactie van PromZ Magazine de Promotional Campaign of the Year aan. Het gaat daarbij niet alleen om de vraag welk promotioneel aanbod de verschillende bedrijven aan hun afnemers doen, het gaat er vooral ook om hoe de promotionele activiteit gecommuniceerd is. De redactionele jury geeft zelf aan welke campagnes haar opvielen. Ook het afgelopen jaar is gekeken naar de promotionele activiteiten in Nederland, met daarbij de vraag of bepaalde acties als prijswinnend beschouwd kunnen worden. PROMOTIONAL CAMPAIGN OF THE YEAR 2022: VEEL VARIATIE, GEEN DUIDELIJKE WINNAAR uitgevoerde acties die, voor zover bekend, de doelstellingen meer dan uitstekend bereiken. Maar om de zoveelste spaaractie van supermarkt X, Y of Z te bestempelen als Promotional Campaign of the Year is ook niet echt bevredigend. ‘Nieuw’ is belangrijk De redactionele jury heeft daarom met name gekeken naar de vraag of er ook promotionele activiteiten waren die je als ‘nieuw’ zou kunnen ervaren. En, jawel, dan kom je de nodige originele acties tegen. Wat we dit jaar voor het eerst zagen zijn campagnes die gekoppeld zijn aan bijvoorbeeld de Voedselbank. Nivea hield een actie ‘Share the Care’, waarbij voor elk verkocht actieproduct door Nivea een product aan de Voedselbank gedoneerd wordt. Nestlé hield een actiemet het Rode Kruis, waarbij Nestlé namens elke koper een dubbeltje aan het Rode Kruis doneert
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5