2022 NUMMER 6 - WWW.PROMZ.NL 91 NOTEZ NOTE Nadat BeGlobal in het voorjaar van 2020 het EcoVadis Silver certificaat behaalden, is het bedrijf nu in het bezit van het EcoVadis Platinum certificaat. Daarmee behoren zij tot een select gezelschap van duurzame bedrijven in de promotionele productenbranche met deze hoge erkenning van EcoVadis. BEGLOBAL BEHAALT ECOVADIS PLATINUM EN IS SPONSOR VAN KNZB PARA ZWEMMEN EEN LAY’S TAS VAN BALENCIAGA HELE GEKKE TIJDEN: BRILJANTE COMMERCIAL VAN BAVARIA BeGlobal is natuurlijk erg trots opdit certificaat, omdat het bewijst dat zij hun vooruitstrevende visie opduurzaamheid zeer serieus nemenen inde praktijk ookwaarmaken. Het platinumcertificaat vanEcoVadis staat immers voor de hoogst haalbare score van duurzaamheid. André Noordwijk (directeur BeGlobal): “Wij hechten grote waarde aan verantwoordondernemenenduurzaamopereren. Dat is belangrijkvoorBeGlobal maar natuurlijk ook voor onze klanten en toeleveranciers waarmee we samenwerken.Met dit EcoVadis label latenwe letterlijk ziendatwe onzemaatschappelijke en sociale verantwoordelijkheidnemenenduurzaamzakendoen hoog in het vaandel hebben staan.” Een ander bewijs hiervoor is de samenwerking dieBeGlobal onlangs is aangegaanmet de KNZB. Tot enmet minimaal de Olympische Spelen van 2024 in Parijs, wordt BeGlobal partner vanhet zwemmenmet een beperking en daarmee ook vandeParalympische ploeg. AndréNoordwijk enMarcoHorneman hebben zeer bewust gekozen voor sponsoring op juist dit gebied. Zij hebben, voordat zij begonnenmet BeGlobal 20 jaar geleden, samen een bijbaan gehad in een zwembad (lees hier het artikel over 20 jaar BeGlobal red.). Hier zwommen zij ook met mensenmet een beperking. De voldoening die hen dit gaf is ze altijdbij gebleven. AndréNoordwijk vertelt: “Er zijnheel veelmooie sociale en maatschappelijke projecten die wij een warm hart toedragen, het ParaZwemmenheeft voor ons echter nog een extra gouden randje. Juist voor deze groep sporters is het geweldig dat zij de kansen krijgen die KNZBhen biedt.” Het partnership zal zich voornamelijk uiten rondomde Paralympische ploeg van de KNZB en rondom de Para-Zwemmen Zomertour waar BeGlobal naamgever vanwordt. BondscoachBramDekker vandeParalympischePloeg kijkt uit naar de samenwerking: “Met de steun van BeGlobal kunnen we het para-zwemmen inNederlandverder vooruit helpenenonzemaatschappelijke impact vergroten.” NadeAdli, Lidl enFebo fashionhype zien wenu couturemerken samenwerkenmet een foodmerk als Lay’s. Balenciaga introduceerdede chips tassen tijdens de zomer ’23 ‘mud show’ en al heel snel waren er fans die dit product zagen zitten. Wie in het bezitwil komenvanzo’n ‘zakkie chips’ moet diep in de buidel tasten, want ze gaan over de toonbank voor 1.800 dollar. Hoe je omgaat met een moeilijke situatie als eenWK in Qatar? Kijk vooral de commercial van Bavaria. Die kiest de kant van de fans, zonder de idiotie van eenWK inhetwoestijnstaatje – enalles dat daarbij komt kijken – onbesproken te laten. Heel, heel knap gedaan! Ikkrijg er spontaan dorst van. De marketingafdeling vanJumbomoet dit als verplichte leerstof bekijken. links André Noordwijk van BeGlobal en rechts Aschwin Lankwarden, directeur van de KNZB
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5