PromZ Magazine 03-2022

94 Bijna iedereen heeft warme gevoelens bij de Jumbo ‘juichcape’, ondersteunt met de Snollebollekes hit (en commercial) ‘van links…’ Met zo’n 30 jaar ervaring is Compacon een van de toonaangevende spelers op het gebied van promotionele artikelen, premiums en relatiegeschenken. Die positie brengt een grote maatschappelijke verantwoordelijkheid met zich mee die het bedrijf zeer serieus neemt. Daarom verbindt Compacon zich aan gecertificeerde audits zoals de ISOnormeringen en leggen ze zichzelf ‘sustainable development goals’ op. JUMBO SLAAT PLANK MIS MET ‘BOUWVAKKER’ COMMERCIAL COMPACON ISO 27001 GECERTIFICEERD Het leek zomakkelijk. We gaan in de herhaling met een nummertje van de Toppers enDonnie, gooien de tv plat met een grappige commercial met hossende BN-ers verkleed als bouwvakker met ons nieuwe product ‘ de hoofdspencer’ en dan komt het vanzelf goed. Als je echter eenmarketingafdeling vol hebtmetmensendie vooral bezig zijnmetMax Verstappen, zou het zomaar eens kunnen gebeuren dat je een commercial maakt, waar heel Nederland (nee, niet alleen woke Nederland) over struikelt. Hossende bouwvakkers in een oranje spencer, tevens boodschappentas, terwijl er ruim6.500 bouwvakkers gestorven zijn bij de bouwvan de voetbalstadions inQatar, zijn niet grappig. Ikbengroot voorstander vande inzet vanpromotionele producten, zelfs rondditWK. Maar hoe kun je de plank zomisslaan? Is er danhelemaal niemanddie binnenJumbo heeft gedacht ‘dit ismisschien niet zo slim?’. Donnie en de Toppers zingen het in het nummer Toppie “we staanmorgen in de krant”. Wat een vooruitziende blik hadden deze heren. Alle kranten stonden vanochtend vol met dezemisstap. Inmiddels heeft Jumbo de commercial van de buis gehaald. Na een intensief traject is Compacon recentelijk ISO 27001 gecertificeerd. ISO 27001 is dé standaard voor informatiebeveiliging. Via deze standaardborgen zehet proces omop eenveilige manier omte gaanmet alle informatie inhet bedrijf. “We vinden het van groot belang dat alle gegevens van onze klanten veilig worden beheerd”, zo stelt Michiel Vonk, CEO van Compacon. “We hebben tenslotte met veel vertrouwelijke klantinformatie KEIRETSU EUROPE IS ECOVADIS PLATINUM GECERTIFICEERD De eisen ten aanzien vanduurzaamheid worden steeds uitgebreider. Milieu-, sociale en ethische prestaties – of duurzaamheid – zijn tegenwoordig een essentiële factor voor deklantenvanKeiretsuEurope, de branche en de gehele keten. Het afgelopenjaarheeftKeiretsuEurope ingezet op een nog duurzamere bedrijfsvoering,met extra aandacht voor een duurzaam inkoopbeleid. EcoVadis is één van de grootste en meest vertrouwde aanbieder van zakelijke duurzaamheidsbeoordelingen op dit gebied. EcoVadis kijkt bij de beoordeling hoe een bedrijf scoort op het gebied vanmilieu-impact, arbeids- en mensenrechten, ethiek en duurzaam inkoopbeleid. Keiretsu europe heeft veel aandacht besteed aan deze punten en dat is terug te zien in de Platinum beoordeling die ze deze maand hebbengekregen.Met deze classificatie behort Keiretsu Europe tot de top 1% van de best scorende bedrijven in onze branche op het gebied van duurzaamheidsprestaties. te maken. Het behaalde ISO 27001-certificaat geeft aan dat we de ingevoerde processen op een gestructureerde manier toepassen. Kortom, we nemen technische en organisatorischemaatregelenomde vertrouwelijkheid, beschikbaarheid en integriteit vanalle informatie tewaarborgen. Voor deklant enonze reputatie. Zokan iedereenopaanvanonzeprocessen, net als van onze creativiteit.”.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5