PROMZ MAGAZINE 02-2023

15 LAY’S GEEFT MARKTLEIDERSCHAP GLANS MET IJZERSTERKE MERKACTIVATIE winnen. Er werd heel fanatiek gestemd. En toen de winnaar bekend was, hebben we die op ludieke wijze kenbaar gemaakt door van gerecyclede chipszakken een jas te maken, de Crispy Puffer Jacket, die in het Moco Museum is gepresenteerd. Naast de echte jas hebben we een Snapchat-lens gemaakt en vijf NFT’s (= non-fungible token, digitale internet-kunstwerken, red.). Mensen konden de echte jas en vier van de NFT’s winnen. Tijdens de eerste fashion show in de metaverse liep er iemand met de jas die gebrand was met Lay’s Subway. De vijfde NFT hebben we geveild, die leverde 13.000 euro voor de Voedselbank op. Deze acties zijn massaal opgepakt door de pers en fashion blogs, het werd niet als reclame gevoeld. Door de voortgang te monitoren konden we de campagne bijsturen of verbreden, bijvoorbeeld in dit soort PR-acties en 2023 NUMMER 4 WWW.PROMZ.NL PepsiCo (corporate tekst) Dagelijks nuttigen consumenten overal ter wereld, in ruim 200 landen en gebieden, meer dan een miljard keer PepsiCo-producten. PepsiCo realiseerde in 2022 een netto-omzet van $ 86 miljard dankzij een complementair voedsel- en drankenportfolio met bekende merken als Lay’s, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker en SodaStream. Het productportfolio van PepsiCo bestaat uit een breed scala aan smakelijke voedingsmiddelen en dranken, waaronder talrijke iconische merken die elk een geschatte retailjaaromzet hebben van meer dan 1 miljard dollar. PepsiCo wordt gedreven door zijn visie om de wereldleider te zijn in ‘convenience’ dranken en voedingsmiddelen door te winnen met PepsiCo Positive (pep+). pep+ is de strategische ‘end-to-end’ transformatie van PepsiCo waarin duurzaamheid en menselijk kapitaal centraal staan in de manier waarop groei en waarde gecreëerd worden. Dit door te werken binnen de planetaire grenzen en tevens te inspireren tot positieve verandering voor mens en aarde. Ga voor meer informatie naar www.pepsico. com en volg @PepsiCo op Twitter, Instagram, Facebook en LinkedIn. online. We probeerden continu in contact te blijven met de brand lovers en inspiratie te bieden. Want acht of tien maanden over alleen maar drie smaken praten, dat werkt niet, dan haken mensen af.’ Crispy en Banksy Zo was er voortdurend rumour around the brand, met een prominente rol voor iets dat op het eerste gezicht op een nogal vergezochte gimmick lijkt, een jas van chipszakken. Maar er zat een sterke gedachte achter, vertelt

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5