2023 NUMMER 4 WWW.PROMZ.NL 75 HEY, HOW’S IT GOIN? COLUMN Een effectief promotiemiddel De bierproducenten zagen het potentieel van de Stubby Holder als marketingmiddel. Zij begonnen met het toevoegen van hun huisstijl en logo’s op de Stubby. Vele bedrijven volgden. Hierdoor groeide de Stubby uit van een praktisch product tot een must-have accessoire. Mensen starten verzamelingen (het record: 3715 Stubby’s!), nemen ze mee als souvenirs en gebruiken de Stubby Holder om hun stijl en identiteit te laten zien. Kansen voor jou Misschien denk je, hartstikke leuk dat die Stubby zo goed in Australië werkt, maar wat heb ik daar hier in Nederland aan? Om te beginnen is het in Nederland nog niet zo’n bekend product. Het voordeel: de keuze voor een Stubby als weggever is behoorlijk origineel. Daarnaast verandert het klimaat. Waardoor we steeds meer warme dagen hebben, zowel in Nederland als in de rest van Europa. Zo’n Stubby komt dan aardig goed van pas om je drankje lekker koel te houden. En het levert een hoop zichtbaarheid op. Tijdens een gezellige barbecue, een familie picknick of een stranddagje wordt jouw Stubby Holder erbij gepakt. Wedden dat de omstanders er direct ook een willen? Cheers! *Australisch voor barbecue, waar ze dol op zijn! Cynthia de Groot is vanwege werk van haar partner verhuisd naar Australië. Als online marketeer bij P&P Projects is werken op afstand geen enkel probleem. In een aantal columns houdt Cynthia ons op de hoogte van de marktontwikkelingen in down-under. Wat zijn de overeenkomsten en, wellicht interessanter, wat zijn de verschillen?
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5