PROMZ MAGAZINE 02-2023

92 NOTE AANDACHT LOONT MISCHA VAN BEEM WEG BIJ COMPACON Wie wil er nu niet eens een beetje extra aandacht? Altijd leuk en indien oprecht gegeven, maak je er levenslange ambassadeurs voor je merk mee. Toegegeven, ik ben de laatste tijd niet de grootste fan van KLM geweest, maar wat ik onlangs op social media voorbij zag komen, deed mijn mening over KLM wijzigen. En dan te bedenken dat dit puur veroorzaakt wordt door medewerkers die zich inleven in klanten. Heel knap als je dit als werkgever tussen de oren van je medewerkers weet te krijgen. Wat te denken van dit persoonlijke kaartje (met klein cadeautje) voor een kersverse oma uit Curacao? Of het kaartje aan verkoop/ relatie goeroe Jos Burgers (zijn eigen lessen in praktijk gebracht). Zo positioneert KLM zich al dan niet bewust als de persoonlijke airline. Heel knap! Met gemengde gevoelens laat Mischa van Beem weten dat hij na (bijna) 18 jaar Compacon gaat verlaten. Van Beem: “Ik kijk terug op een fantastische tijd bij Compacon en ben trots op mijn bijdrage aan het succes van Compacon. Compacon heb ik zien groeien van een creatieve Nederlandse distributeur tot een sterke full service organisatie die actief is in Europa. Dit was alleen mogelijk door de samenwerking met klanten en leveranciers en daar ben ik zeer dankbaar voor. Met enorm veel plezier heb ik al deze jaren in de promotionele industrie gewerkt. Wat de toekomst mij gaat brengen weet ik nog niet, maar ik sta open voor toekomstige samenwerkingen en netwerkmogelijkheden.” Mischa is te bereiken via mvbeem@ gmail.com. Het is duidelijk dat na het vertrek van o.a. Michiel Vonk en Mischa van Beem er een hoop veranderingen gaande zijn bij Compacon. Binnenkort een gesprek met de nieuwe commercial lead van Compacon Jeroen Versteijnen over deze veranderingen en over de toekomst van Compacon. BARBIE: WAT JE MET 100 MILJOEN AL NIET KUNT DOEN Dat je marketingbudget niet altijd weggegooid geld is, bewijst de film Barbie wel. Je moet wel onder een steen gelegen hebben als je niets over de film gehoord of gezien hebt. Het marketingbudget van 100 miljoen dollar is bijna net zo groot als het productiebudget van 145 miljoen dollar. De box office (kaartopbrengst) wereldwijd is inmiddels de miljard dollar gepasseerd. En het moet gezegd, de film is op een zeer creatieve manier in de markt gezet. Een van de voorbeelden is deze CGI campagne, waarbij een reusachtige Barbie voor het bekende Burj Khalifa gebouw in Dubai geplaatst is.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5