PROMZ MAGAZINE 03-2023

2023 NUMMER 6 - WWW.PROMZ.NL 29 Cadeaukaarten voor elke doelgroep en gelegenheid, dat is wat Touch Incentive biedt. “De keuze van onze afnemers hangt af van de branche, waarom ze het doen en voor wie”, vertelt Vinny Truvnev, accountmanager cadeaukaarten bij Touch. Hij wijst op speciale dagen als de Dag van de Zorg en de Dag van de Leraar, waarop cadeaukaarten als bedankje worden ingezet. En uiteraard op de kerst- en eindejaarsgeschenken. Touch Incentive beschikt over populaire speciale kaarten als de Koffiecadeaukaart, de Hotellme Cadeaukaart en de Verskadokaart. Daarnaast is er de Select Cadeaukaart, waarmee ontvangers kunnen kiezen uit een breed assortiment van bekende cadeaukaarten waaronder Bol.com, Hema, Decathlon, Douglas en meer. Persoonlijk, digitaal en speciaal Volgens Truvnev is het bestedingsbedrag voor cadeaukaarten bij Touch Incentive de laatste jaren gestegen. “Enkele jaren geleden was het gemiddelde bestedingsDecember is hét moment voor bedrijven om werknemers en relaties iets te schenken. Uit onderzoeken blijkt dat vooral werknemers een tegoedbon het allerfijnste vinden om te krijgen. Reden om aanbieders te vragen wat dit jaar de wensen en mogelijkheden zijn met cadeaukaarten. PERSONALISATIE, DUURZAAMHEID EN VOORAL KEUZEVRIJHEID VORMEN TRENDS CADEAUKAARTEN bedrag €33,- en momenteel bijna €51,-. Dat heeft onder meer te maken met de groei van cadeaukaarten voor belevenissen of ervaringen zoals diners, dagjes uit en hotelovernachtingen. Die hebben vaak een hogere waarde.” Touch Incentive loopt verder voorop in personalisering van de verpakkingen en mails rondom cadeaukaarten. Digitale kaarten zijn troef bij dit bedrijf: maar liefst 80% van de uitgegeven kaarten is momenteel al digitaal. Vinny Truvnev: “Duurzaamheid speelt daarbij een grote rol. Overigens gebruiken wij met oog op het milieu voor fysieke kaarten ook geen plastic meer. Daarnaast zijn digitale cadeaukaarten eenvoudig in gebruik en heel snel leverbaar.” Uitstraling belangrijk Kirsten de Boo is key account manager B2B bij Wonderbox, aanbieder van diverse bijzondere cadeaukaarten waaronder het Huis & Tuin Cadeau, de Wonderbox Beleveniscadeaukaart en het Duurzame Cadeau. “Wij horen momenteel van klanten dat ze graag geschenken geven waar de ontvanger ook echt wat aan heeft. Wat dat precies moet zijn, willen ze het liefst open houden. Maar ze willen graag dat het past bij de visie of uitstraling van het bedrijf of merk. Daar helpen wij ze bij met aansprekende cadeaukaarten.” Duurzaam en divers Het Duurzame Cadeau is onlangs geïntroduceerd door Wonderbox en inmiddels razend populair. De Boo: “Door de vele aanvragen die we sindsdien krijgen merken we dat duurzaamheid een belangrijk thema is bij onze klanten. Deze kaart is te besteden bij diverse online en offline winkels die duurzame producten verkopen. Dat kan gaan om bouwmarktmaterialen voor de verduurzaming van je huis of bijvoorbeeld duurzame body producten van Rituals. Een andere populaire kaart is De Cadeaukaart. Die is voor heel veel verschillende producten en belevenissen te gebruiken bij duizenden acceptanten.” GESCHREVEN DOOR - WALLY CARTIGNY

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5