PROMZ MAGAZINE 01-2024

2024 NUMMER 2 WWW.PROMZ.NL 81 NOTE Rotterdams online print- en merchandise platform wil voortrekker zijn in verduurzaming eigen industrie. Drie jaar kostte het aan voorbereiding. HelloPrint, het Rotterdamse online print- en merchandise-platform, is vanaf heden een gecertificeerd B Corp. Door B Corp te worden, wil HelloPrint bijdragen aan de duurzaamheidstransitie binnen de print- en merchandise-industrie en sluit het zich aan bij een groeiende beweging van meer dan 8000 merken, waaronder Triodos, Seepje, WeTransfer en Tony’s Chocolonely. ‘Maar we zijn er nog lang niet.’ ‘Laten we helder zijn, zowel HelloPrint als de printindustrie hebben nog een lange weg te gaan als het aankomt op duurzaamheid’, vertelt Hans Scheffer (zie foto), CEO en oprichter van HelloPrint. ‘De industrie is een unieke sector met een aanzienlijke impact op het milieu. Met een omvang van 800 miljard dollar per jaar behoort de sector tot een van de grootste ter wereld. ‘Het beste is uiteraard om niet te produceren, maar er is simpelweg vraag vanuit de markt. Of het nu gaat om een flyer, een label in een trui, het etiket op een parfumflesje, de verpakking van je bestelling of een banner: print speelt een cruciale rol in talloze producten’. ‘Maar door slimmere keuzes te maken in materialen, productietechnieken, verpakkingen en verzenden kunnen we de impact op het milieu wel sterk verlagen’. ‘Daarom is het van groot belang dat we als spelers binnen die industrie samenwerken aan onze verduurzaming en wij pakken daarbij onze rol.’ HELLOPRINT IS B-CORP AIR MILES EN TOUCH INCENTIVE BUNDELEN KRACHTEN Air Miles en Touch Incentive slaan de handen ineen om een verfrissende impuls te geven aan het Air Miles spaarprogramma. Deze samenwerking belooft een vernieuwde ervaring voor spaarders, met een nieuwe reeks aantrekkelijke producten. Begin februari is de Producten Shop compleet vernieuwd. Deze shop, ontwikkeld door Touch Incentive, biedt een breed scala aan producten aan, allemaal beschikbaar voor aankoop met Air Miles. Dit markeert een mooie ontwikkeling voor de gebruikers van het spaarprogramma, die nu toegang hebben tot een nog breder assortiment aan fysieke producten met nieuwe merken. Bovendien zijn in de nieuwe shop de verzendkosten in de prijs inbegrepen. In de oude shop moesten deze kosten achteraf nog betaald worden. Met deze ontwikkeling wordt het gebruikersgemak en de klantvriendelijkheid van het Air Miles-programma dus aanzienlijk verbeterd.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5