2024 NUMMER 5 WWW.PROMZ.NL INHOUD 47 (advertentie) binnen het bedrijf de volgende verdeling gemaakt: Michel is verantwoordelijk voor de verkoop, ik voor de strategie en overnames, en Tom leidt echt het bedrijf.” Tom Verhaert: “Het is bij deze fusie van belang om de sterke punten van beide firma’s overeind te houden. De naam Van Bavel - Enjoy giving blijft voorlopig nog heel even bestaan, en geleidelijk gaan we dan over naar de nieuwe naam ( Kick and Rush ). Van Bavel - Enjoy giving is traditiegetrouw heel sterk in custom made en is servicegericht. Kick and Rush heeft een heel mooi systeem ontwikkeld. Daar hebben we echt heel veel in geïnvesteerd. Samen met Odoo (de grootste SAP-concurrent en tevens klant van de Kick and Rush Group, red.) hebben we een platform gebouwd waar echt alles gekoppeld is. Van inkoop tot verkoop en alles daartussenin. In het warehouse kun je zien hoe ver dat gaat. Zo houden we van alle samples bij hoeveel er dagelijks uitgaan. Als dat onder een bepaalde hoeveelheid komt, krijgt een magazijnmedewerker dat te zien op een tablet en worden deze automatisch aangevuld. En als een bepaalde voorraad onder een bepaald niveau komt, krijgt de inkoop een seintje om deze aan te vullen en een voorstel te maken naar de klant. En dat doen we dus ook voor onze webshops. Daar zijn we echt ver in gegaan. En omdat we alles zo goed hebben ingeregeld, kan de samenvoeging van onze bedrijven ook zo soepel verlopen. We zijn samengegaan op 21 mei en op 1 juli draait Van Bavel - Enjoy giving volledig op ons Odoo-systeem, van inkooporders tot en met de facturatie. Ik durf te stellen dat we hier heel bijzonder in zijn. Maar dat moet ook, want we hebben een grote ambitie. Onze gezamenlijke omzet ligt op dit moment zo rond de 30 miljoen euro. Binnen vijf jaar willen we groeien naar een groep met een omzet van 100 miljoen euro. 20% moet komen uit bestaande klanten, 35% uit organische groei en 45% door acquisities. Die omzet moet natuurlijk komen uit de Benelux en Frankrijk, maar we kijken ook naar andere landen. Om dat voor elkaar te krijgen, moeten je bedrijfsprocessen 100% geoptimaliseerd zijn. En ik durf te stellen dat we dat de afgelopen jaren hebben bereikt. We hebben nu een schaalbare tool die we steeds verder uitbreiden. We zijn gestart met het zogenaamde ‘hard system’, daarna een inventory- en warehouse-systeem, webshopintegratie, CO2- en duurzaamheid berekeningsmodules, en zo breiden we onze tool steeds verder uit. Je begrijpt dat die stevige groeiambitie niet alleen organisch kan zijn. Een belangrijk deel zal komen uit acquisities. Dan moet je dus ook snel die bedrijven kunnen aanhaken, en zover zijn we nu. Wij denken dat er behoefte is aan een internationale speler die heel goed de vertaling kan maken naar de Europese markten. Europa is wat dat betreft echt een andere markt dan bijvoorbeeld de VS. Grote klanten hebben behoefte aan een Europese speler, iemand die bijvoorbeeld de Europese wetgeving goed kent, vooral met betrekking tot duurzaamheid. Maar je wilt ook lokale kennis rond branded merchandise. Scandinavië vraagt om een heel andere aanpak dan bijvoorbeeld Spanje. De lokale verschillen zijn immers groot. Wij hebben nu het systeem en de mensen om grote internationale klanten te kunnen bedienen met die aanpak. En als ik het heb over de mensen, dan is dat ook een zeer belangrijke asset. Onze mensen moeten veel meer dan voorheen consultants zijn. Ze moeten alles weten over duurzaamheid, over producten, materialen, productiemethode, marketingtechnieken en ga zo maar door. Daarnaast moeten ze creatief zijn en als geen ander kunnen luisteren naar onze klanten en daar vervolgens de beste voorstellen voor weten te maken. En daar slagen we wonderwel goed in!” Vlnr: Tom Verhaert, Thibaut Fontaine, Michel Van Bavel
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5