2024 NUMMER 5 WWW.PROMZ.NL 51 Spreker en auteur Jos Burgers deelt geregeld inzichten in ondernemerschap en de band met de klant. Zo vindt hij het geven van korting niet per se een goed idee en schreef hij er zelfs een boek over. In zijn laatste, Superfijne klanten, deelt hij manieren om een klantenkring te krijgen waar je pas echt blij van wordt. OP WEG NAAR DE LEUKSTE KLANT Veel mensen hebben inmiddels kennisgemaakt met Jos Burgers. Via seminars of social media. Of misschien wel door zijn presentatie in 2022 op PromZ.live Zuid, het event in Rosmalen. Hoe dan ook staan de lezingen van deze spreker altijd garant voor herkenbare voorbeelden van GESCHREVEN DOOR - MARJOLEIN STRAATMAN de ondernemersvloer, een lach en een praktische inslag. Hetzelfde gaat op voor zijn boeken. Een ervan is het boek ‘ Geef nooit korting!’. Wat is de gedachte hierachter? “Korting geven is niet per definitie slecht. Je kunt het prima inzetten om nieuwe klanten aan te trekken. Maar het is een ander verhaal als de prijs eenmaal bekend is bij de klant, en er vervolgens nog een flinke korting af gaat; daar gaat een verkeerd signaal van uit. Dat zit zo. Het is een supervervelend gevoel om teveel te beta-
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5