PROMZ MAGAZINE 02-2024

57 2024 NUMMER 5 WWW.PROMZ.NL Al is de markt van werkkleding enigszins behoudend, toch proberen specialisten hun klanten te bedienen met meer variëteit en draagcomfort zonder aan degelijkheid in te boeten. Zo ook bij Hurricane in Harmelen, sinds 1986 distributeur en bedrukker van textiel voor de werkvloer. In het kantoorgebouw huist een showroom met alle soorten beroepskleding, een studio om de logo’s klaar te maken voor bedrukking en een ruime productieruimte waarin digitale printers en borduurmachines ratelen om het textiel te bedrukken. Ik spreek met eigenaar Willem Boot en zijn dochter Isabel over het productieproces en duurzaamheid, over trends in workwear en ook hoe het is om samen te werken in een familiebedrijf. “HET GEEFT ME VOLDOENING ALS IK IEMAND ZIE LOPEN MET EEN DOOR ONS BEDRUKTE POLO!” EEN GESPREK OVER WORKWEAR MET ISABEL EN WILLEM BOOT VAN TEXTIEL DRUKKERIJ HURRICANE Laten we bij het begin beginnen: hoe is Hurricane ontstaan? Willem: “Ik ben autodidact dus Hurricane is ontstaan uit hard werken, veel drukken en weinig uitgeven. Voordat ik Hurricane begon werkte ik voor Mister Badge, een bedrijf dat handelde in merchandise voor onder andere Michael Jackson en American football. Het bedrukken van de items deden we zelf. Toen dat bedrijf ging reorganiseren kon ik de drukkerij kopen. Ik was toen 22 en woonde nog thuis. Ik leende 30.000 gulden, een deel van de bank en een deel van mijn moeder. Ik adverteerde in de GESCHREVEN DOOR - LISETTE ERDTSIECK Gouden Gids en ik had het een en ander aan contacten via Mister Badge. Het bedrijf groeide en er kwamen beetje bij beetje meer mensen bij. Nu lopen hier dagelijks om en nabij 15 mensen rond. Sommige van hen werken hier al 30/35 jaar.” Kleur en comfort Zijn er in die jaren grote ontwikkelingen in bedrijfskleding te zien geweest? Isabel: “Het beeld dat mensen vaak van bedrijfskleding hebben is dat de kleding vooral recht-toe-recht-aan is, zelfs een beetje lomp. Maar er is in de loop der jaren best wat verandering in de kledinglijnen gekomen. Meer dan vroeger kijken we naar de identiteit van het bedrijf en wat ze willen uitstralen. Er is meer variatie. Zo wordt er meer gekeken naar de snit, en dat geldt ook zeker voor dameskleding. Bovendien hoeft het niet alleen maar praktisch te zijn maar is comfort ook belangrijk: iets van stretch voor meer bewegingsvrijheid. De kleurenrange is tegenwoordig groter. Waar vroeger vooral donkerblauw, zwart en grijs in combinatie met een wit shirt standaard was, zie je nu ook kleuren als kaki of donkergroen. We hebben leve-

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5