2024 NUMMER 7 WWW.PROMZ.NL 33 De vraag naar unieke en hoogwaardige gepersonaliseerde producten is de afgelopen jaren flink toegenomen. Merchado speelt in op deze trend door kwalitatieve en esthetische producten te leveren, die niet zomaar in een la verdwijnen, maar juist impact maken. In gesprek met de drie oprichters – Thim Janssen, Hans Heutink en Rutger Diemel – krijgen we een kijkje in de benadering van dit relatief jonge, maar snel groeiende bedrijf in de wereld van high-end promotionele producten en merchandise. MERCHADO: GEPERSONALISEERDE RELATIEGESCHENKEN EN MERCHANDISE NAAR EEN HOGER NIVEAU Oorsprong en Achtergrond Het verhaal van Merchado begon bij een gezamenlijke kennis en kunde in design, print en productontwikkeling. Met deze ervaring, opgedaan uit de succesvolle bedrijven WIJCK. en Drukbedrijf. nl, willen zij de markt voor merchandise en relatiegeschenken opschudden. Deze mix aan kennis zorgde ervoor dat Merchado snel kon inspelen op de groeiende vraag naar gepersonaliseerde producten, zoals geurkaarsen en andere producten die bedrijven met hun merk wilden verbinden. Een Marktgedreven Benadering “Merchado is ontstaan vanuit de behoefte van klanten aan producten met toegevoegde waarde,” vertelt Thim Janssen. Veel merken hebben voorraden liggen van niet gepersonaliseerde producten. Merchado vult hierop aan door zich te richten op productontwikkeling en personalisatie, maar dan met een twist: elk product moet bijdragen aan de merkbeleving zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit en uitstraling van het product zelf. De oprichters zien dat de vraag naar kwaliteitsproducten sterk is toegenomen. Bedrijven willen hun klanten niet langer goedkope gadgets geven die na een week in de prullenbak belanden. Merchado GESCHREVEN DOOR - PETER VAN GESTEL
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5