PROMZ MAGAZINE 03-2024

2024 NUMMER 7 WWW.PROMZ.NL 61 EEN CARRIÈREREIS: OP ZOEK NAAR EEN UITDAGING DIE BIJ JE PAST ben ik Product Management Fashion gaan studeren in Zwolle. Superleuke opleiding, maar het was toch meer bezig zijn met het maken van collecties en de achtergrondontwikkeling. Ik kwam er al snel achter dat dat niets voor mij was. Ik ben meer van het contact met mensen en het commerciële.” Op haar 19e rondt Ezra haar opleiding af en begint ze in de kledingzaak van haar oom. Eerst werkte ze op de vloer als verkoopster, maar al snel startte ze een interne opleiding als floormanager. “Ik was op zoek naar wat ik nou eigenlijk wilde. Tijdens deze ‘reis’ kwam ik er al snel achter dat leidinggeven niet bij mij past.” Deze plek en functie stonden haar dusdanig tegen dat ze stopte en een periode thuis zat. Dit was het moment dat Ezra weer om zich heen begon te kijken, op zoek naar iets dat bij haar past en uitdaging biedt. De vacature die op dat moment openstond bij 2BMade was er een die ze niet direct oppikte, maar wel een die in haar hoofd bleef rondspoken. Vanaf het eerste gesprek dat ze had met Mark en Reinier klikte het meteen. “Normaal duurt zo’n gesprek een uurtje; ik heb er twee uur gezeten en we hebben over van alles gepraat. Er zaten ook wel pittige vragen tussen, maar het voelde direct goed.” Het gesprek gaf haar zoveel vertrouwen dat Ezra direct de volgende dag ontslag nam, nog voordat ze wist of ze aangenomen was. “Ik kwam bij 2BMade binnen en het voelde direct als thuis.” Sinds 1 februari 2023 is Ezra werkzaam bij 2BMade en sindsdien zit ze een stuk beter in haar vel. “Ik zit hier veel beter op mijn plek. Het eerste jaar kreeg ik echt de tijd om alles op mij af te laten komen, opdrachten en taken van anderen over te nemen. Nu heb ik echt mijn eigen klantenbestand en dat wordt steeds groter. Ik ga steeds meer de buitendienst in en daar ligt mijn potentie.” Het eerste onderdeel, het bellen naar nieuwe potentiële klanten, is nog wel spannend, maar vanaf daar gaat het praktisch vanzelf. “Ik heb de afwijzing van bedrijven nooit op mezelf afgerekend, maar het blijft toch een afwijzing en dat is soms lastig. Op het moment dat je iemand binnenhaalt, ja, dat geeft gewoon een ontzettend goed gevoel.” “Ik heb nog nooit een dag gehad dat ik met tegenzin naar werk ging.” “Bij ons is het zo dat je een order van A tot Z afhandelt. Dus wanneer je een order binnenkrijgt van bijvoorbeeld een beanie, dan maak je eerst vier voorstellen met verschillende kleuren en maten. Daarin kan ik toch nog mijn passie voor mode kwijt; ik mag klanten hierover adviseren. Die adviezen worden altijd sterk gewaardeerd door de klanten, maar je moet wel een beetje aanvoelen hoe en wat je tegen je klant kan zeggen. Niet iedereen kan directe adviezen goed ontvangen. Het wordt op deze manier echt een gevoelskwestie: je klanten kennen, weten wat ze willen en waar ze voor staan. Dan kom je tot het beste eindresultaat.” VRAGENVUUR Wat is je favoriete product? “Pennen! Pennen zijn eigenlijk het visitekaartje van een bedrijf. Het leukst vind ik dat je bij zo’n klein ‘simpel’ item heel veel mooie en verschillende opties hebt qua bedrukking!” Waar kijk je naar uit? “Verder te groeien in de buitendienst, mijn netwerk vergroten en daarin te blijven groeien.” Wat vind je leuk aan je werk? “Het contact met collega’s, met klanten en de afwisseling in het werk. Die combinatie geeft mij veel energie.”

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5