65 FEEL GREAT, PERFORM BETTER dan is de stof ook nog eens geschikt voor alle maten en modellen. De één voelt zich beter in een slimfit, de ander in een regular fit. De één wil wat meer getailleerd, de ander juist niet. Dat kan gewoon, wij leveren zelfs tot maat 60. Kortom, iedere medewerker krijgt de kleding waar hij of zij zich goed in voelt, terwijl de uitstraling toch eenduidig is.” Inspelen op trend De custom made service van SA Wear betekent ook dat er op trends kan worden ingespeeld. Waren voorheen skinny broeken in, nu wil men liever broeken met wijdere pijpen. Voor SA Wear is dat geen probleem. Robert: “Ook kunnen we de kleding eenvoudig personaliseren met kleine details. Denk aan een leuk contraststiksel, de kleur van het garen, knopen, boorden, tapes en mouwlummels.” Voor met name grote opdrachtgevers gaat de custom made service nóg een stapje verder. “We hebben onze eigen ontwerpster in huis, Linda. Zij heeft ontzettend veel kennis van materialen, pasvormen en technieken en weet precies aan welke eisen de kleding moet voldoen. Voor een groot vakantiepark heeft Linda bijvoorbeeld al het personeel in kleding in de nieuwe huisstijl gestoken. Ook de medewerkers van Safarihotel Beekbergen en horecaketen De Beren hebben we volledig aangekleed, tot de warme jassen van de bezorgers aan toe.” Feel great, perform better Bij alles wat SA Wear doet, is ‘Feel Great, Perform Better’ de leidraad. “Vroeger was bedrijfskleding vaak een ondergeschoven kindje. Dat is gelukkig niet meer zo. Werkgevers snappen steeds beter dat de juiste bedrijfskleding bijdraagt aan het succes. Wij willen klanten helpen om de beste keuze te maken. Het gaat ons niet puur om het verkopen, maar om het helpen. We weten alles over stoffen, modellen en maten. Wij weten: deze stof is wel goed voor een slager, maar niet voor de horeca. Gaat het om een vaste kracht of een oproepkracht, een ouder of jonger iemand. Dat soort dingen nemen we allemaal mee. Dat is de expertise, de kennis en kunde die wij erop loslaten. Als je dat goed beheerst, kun je meerwaarde bieden voor de klant.” Voor SA Wear is de website, waarop visie en werkwijze duidelijk staan verwoord, een belangrijke tool om de juiste klanten aan te trekken. Robert: “Klanten weten daardoor dat ze bij ons niet lukraak kleding kunnen bestellen. Ze weten dat het om een gezamenlijk traject gaat, waarbij we het optimale resultaat willen bereiken. Dat betekent commitment van de klant en van onze zijde goed luisteren en doorvragen. We nemen de inkoper echt bij de hand en ontzorgen hem of haar bij het hele proces. Des te beter wij luisteren en adviseren, des te tevredener is de klant en des te minder aanpassingen zijn er na levering nodig. Want duurzaamheid, dat vinden we óók heel belangrijk.” Duurzaamheid Een positieve impact maken op mens, milieu en maatschappij? Hoe doe je dat als kledingproducent. Het is een vraagstuk waar SA Wear al vanaf de start mee bezig is. “Wij geloven in zo min mogelijk produceren”, vertelt Robert. “Dat betekent dat we uitsluitend hoogwaardige stoffen met een lange levensduur gebruiken, zodat de producten zo lang mogelijk meegaan. Daarnaast doen we mee aan het initiatief van onze leveranciers TDV Industries en Klopman Internationaal om kleding in te zamelen en te recyclen. Zij hebben in Frankrijk een recyclefabriek opgezet voor bedrijfskleding. Uiteraard nemen we ook alle andere processen steeds onder de loep. Voorheen werden alle geborduurde kledingstukken bijvoorbeeld per stuk in nieuw plastic verpakt. Nu geven we de klant de optie: wel of niet opnieuw in plastic verpakken. De meesten vinden het prima om de kledingstukken ‘los’ in een doos te ontvangen. We doen er dan een flyer bij met de boodschap ‘Bedankt voor je bewuste keuze. Wellicht is de kleding door de reis wat door elkaar geschud, maar zo dragen we samen wel bij aan een schonere wereld.’ Ook dit sluit aan bij onze ‘Feel Great’ filosofie. Medewerkers willen tenslotte graag voor een bedrijf werken dat zich om de planeet bekommert.” 2024 NUMMER 7 WWW.PROMZ.NL
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5