PROMZ MAGAZINE 01-2025

2025 NUMMER 2 WWW.PROMZ.NL 27 GESCHREVEN DOOR - PETER VAN GESTEL Newkee: Duurzame Skincare met een Medische Insteek Newkee is een merk dat zich richt op duurzame en huidvriendelijke verzorging, met een bijzondere focus op de medische aspecten van skincare. Het merk werd zo’n 2,5 jaar geleden opgericht door de beroemde Duitse at- leten Manuel Neuer (voetbal) en Angelique Kerber (tennis), samen met twee andere oprichters. Wat begon als een persoonlijke zoektocht naar betere zonbescherming, is inmiddels uitgegroeid tot een merk dat zich richt op het leveren van hoogwaardige, duurzame verzorgingsproducten voor de B2B-markt. De producten van Newkee zijn veganistisch, bevatten geen microplastics en zijn geschikt voor alle huidtypes, dankzij hun unisex- en allergievriendelijke formule. Het merk richt zich met name op consumenten die gevoelig zijn voor huidirritaties of allergieën die vaak het gevolg zijn van parfums of alcohol in traditionele verzorgingsproducten. Newkee streeft ernaar huidcompatibele producten te leveren die zowel comfortabel als veilig zijn voor de huid. Wat Newkee verder onderscheidt, is de medische achtergrond van de oprichters. Manuel Neuer, die persoonlijk ervaring heeft met huidkanker door zonlicht, en Angelique Kerber, die ook pigmentatieproblemen door zonblootstelling heeft, gebruikten hun ervaring om betere zonbescherming te ontwikkelen. De productlijn van Newkee bestaat onder andere uit zonnebrandproducten met SPF50, een essentieel aspect van hun focus op bescherming tegen schadelijke UV-stralen. Het merk biedt daarnaast een breed scala aan andere verzorgingsproducten, van shampoo en bodylotion tot gezichtscrèmes en serums. Newkee werkt in de B2B-markt niet met white labeling of private labeling, maar biedt co- brandingmogelijkheden aan bedrijven die duurzame en medisch ver- antwoorde producten willen aanbieden. Met de nadruk op kwaliteit en veiligheid, en een sterke focus op het medische aspect van huidverzorging, biedt Newkee bedrijven de mogelijkheid om een luxe, duurzame en huidvriendelijke keuze te maken voor hun klanten. juiste partners. DA, Etos en Douglas zijn voorbeelden van retailers die ons volledig omarmen, van schap tot shop-in-shop.” JANZEN levert ook direct aan de promotionele markt. Met aantrekkelijke giftsets – al vanaf €19,95 consumentenwaarde – is het merk een geliefde keuze voor kerstpakketten, loyaltyprogramma’s en employee gifting. “Onze Shower Foam is overduidelijk het populairste product,” aldus Nick. “Maar ook onze geurstokjes en luxe bodyproducten doen het goed.” Duurzaam en doordacht Duurzaamheid speelt een grote rol binnen JANZEN. De producten worden ontwikkeld in Nederland en België, met oog voor mens en milieu. Alle bodyproducten van JANZEN zijn vegan en bevatten ingrediënten die met aandacht worden geselecteerd en zorgen voor een stralende en verzorgde huid. Er zijn navulverpakkingen voor handzeep en geurstokjes en JANZEN werkt samen met goede doelen zoals Villa Pardoes. Hoewel het merk (nog) geen B Corp-certificering heeft, toont JANZEN aan dat je ook als groeiend A-merk verantwoorde keuzes kunt maken. “We denken in alles mee, zonder in te leveren op uitstraling of kwaliteit,” benadrukt Nick. Cadeau met karakter Wat JANZEN écht onderscheidt? De combinatie van hoogwaardige producten, een stijlvolle Scandinavische look én de gedachte dat geven net zo waardevol is als krijgen. Geur speelt daarbij een centrale rol: van frisse bloemengeuren tot warme houttonen – met 14 geurcollecties is er voor ieder wat wils. En hoewel alle geuren officieel unisex zijn, worden ze slim ingezet in de B2B-markt op basis van doelgroep en voorkeur. Voor beslissers die zoeken naar meer dan alleen een ‘aardigheidje’ is JANZEN een merk met inhoud én uitstraling. Of het nu gaat om medewerkers verrassen, relaties bedanken of klanten binden – met JANZEN geef je iets wat blijft hangen. Een moment van rust, aandacht en geur. Een cadeau met een verhaal.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5