2025 NUMMER 2 WWW.PROMZ.NL 31 Je hebt van die bedrijven die voor je gevoel ineens komen ‘bovendrijven’ omdat ze uitzonderlijk presteren en omdat er in de wandelgangen over ze gesproken wordt. Zo’n bedrijf is wat mij betreft P&P, dat onlangs Staat & Co uit Meppel overnam. Hoog tijd dus om af te reizen naar de mooie stad Groningen om in gesprek te gaan met eigenaar Djimmer van der Weerd. P&P: VAN PIONIER IN PROMOTIONELE PRODUCTEN TOT TOEKOMSTBESTENDIGE SPECIALIST Een terugblik op de rijke geschiedenis In december 1994 werd P&P opgericht als een afsplitsing van een groter geheel. Oorspronkelijk bestond het bedrijf uit drie takken: P&P Rok Kostuums, Peanuts en P&P, waarbij de laatste zich specifiek richtte op de B2B-markt voor promotionele producten. In de loop der jaren heeft P&P zich verder ontwikkeld, terwijl de oorspronkelijke oprichters hun eigen wegen zijn ingeslagen. Djimmer van der Weerd kwam in 2005 bij het bedrijf, groeide door van medewerker naar aandeelhouder en werd in 2015 volledig eigenaar. Wat begon als een distributeur van textiel en promotionele producten, groeide uit tot een bedrijf dat ver boven het standaard aanbod uitstijgt. Door de jaren heen maakte P&P strategische keuzes om zowel de service als de productie te optimaliseren. Een voorbeeld hiervan is de evolutie van de zeefdrukkerij, die aanvankelijk als interne afdeling fungeerde, later werd afgestoten en uiteindelijk weer werd opgestart onder de naam Sgreen Printing. Dit was een cruciale zet om niet alleen de kwaliteit te waarborgen, maar ook om flexibel en snel op klantvragen te kunnen reageren. “We hebben altijd snel kunnen schakelen en dat is een van onze grote krachten gebleven,” aldus Djimmer. Daarnaast heeft P&P zich door de jaren heen onderscheiden door een persoonlijke benadering en maatwerkoplossingen. Waar veel concurrenten zich volledig richten op online verkoop, blijft P&P geloven in de kracht van persoonlijk contact en strategisch advies. “Een klant komt bij ons niet alleen voor een product, maar voor een oplossing. Wij denken echt mee over hoe een promotioneel artikel bijdraagt aan de boodschap van een merk of campagne,” legt Djimmer uit. De beste én duurzaamste oplossing voor de klant Djimmer ziet zichzelf als een schakel in de groei van P&P, een bedrijf dat groter is dan alleen de eigenaar. Met zijn ideeën en visie zorgt hij voor een bedrijf dat klaar is voor de toekomst. Dit betekent investeren in duurzaamheid, kwaliteit en een sterke bedrijfscultuur. Dit komt tot uiting in de manier waarop P&P zaken doet: niet gericht op de goedkoopste optie, maar op de beste oplossing voor de klant. Een belangrijk aspect hierin is de unieke aanpak van de zeefdrukkerij Sgreen Printing. Opgestart in 2022 met als GESCHREVEN DOOR - PETER VAN GESTEL
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5