50 Maar de oogst van voornamelijk op consumenten gerichte campagnes mocht er desondanks zijn. Het ging daarbij niet alleen om splinternieuwe campagnes maar in diverse gevallen ook om optimalisaties van eerder gehouden campagnes. Neem bijvoorbeeld de Freek Vonk dierenplaatjesactie bij Albert Heijn. Die actie werd herhaald en nu kon je met die plaatjes ook dierengeluiden beluisteren. En het ging in 2024 ook niet alleen om EK Jaarlijks komen er tientallen, zo niet honderden promotionele acties onder ogen van de redactie van PromZ Magazine. Eenmaal per jaar maken we de balans op en wijzen we de meest opvallende promotionele actie aan. We hebben daarbij niet de illusie dat we alle promotionele campagnes hebben gezien. Zeker op het gebied van business-to-business campagnes missen we het nodige. Niet onlogisch: we kunnen onmogelijk alle vakbladen bekijken, dus acties gericht op bakkers, veehouders of scheepswerven zullen we niet zo gauw tegenkomen. BAVARIA HOOFD-SPONSOR: MEEST ORIGINELE PROMOTIONAL CAMPAIGN IN 2024 Voetbalacties al bepaalden die vorig jaar wel voor een behoorlijk deel het promotonele beeld. Bavaria Hoofd-sponsor De redactie was het al vrij snel eens over de winnaar. Dat werd Bavaria bier, dat opvallend gebruik maakte van de hoofdband hype die in Nederland ontstond door toedoen van Memphis Depay. Bavaria haakte er zeer snel op in en ging witte en blauwe hoofdbanden verloten onder de Bavaria-kopers. Een kortlopende actie (van 14 tot en met 20 juni 2024). En dat alles onder het motto ‘Bavaria Hoofdsponsor van de 12e man”. Een originele actie, die goed past bij Bavaria, een merk dat door de jaren heen toch een zeker Pietje Bell-gehalte heeft ontwikkeld. Een actie ook die laat zien dat als je het lef hebt, je ook op het laatste moment nog kan inhaken op een plotselinge hype. Of het
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5