PROMZ MAGAZINE 01-2025

2025 NUMMER 2 WWW.PROMZ.NL 69 AND THE WINNERS ARE… GROENENDIJK, SCHIJVENS EN FOX ORIGINALS! Fox Originals Milko Koot Wat betekent het winnen van de award voor jullie? Deze award voelt als een erkenning voor alles waar we als Fox Originals voor staan: kwaliteit, creativiteit en duurzaamheid. Ik ben enorm trots. Het is een bevestiging dat onze aanpak – waarin we niet de grootste, maar wél de beste willen zijn – werkt. En dat wordt mogelijk gemaakt door het Fox Originals TEAM. Het is een mooie mijlpaal voor het bedrijf en een extra motivatie om door te blijven groeien. Kortom, we zien deze prijs als een beloning voor ons team, voor onze toewijding, voor ons vakmanschap in zeefdruktechniek én voor onze klanten en partners die in onze visie geloven. Welke trends signaleer je? We zien duidelijk dat de vraag naar duurzaam geproduceerd textiel toeneemt. De stap die wij daarin een paar jaar geleden vol overtuiging hebben gemaakt, onder andere door met goede merken samen te werken, zorgt ervoor dat we ruim in die vraag kunnen voorzien. Verder zien we een gestage groei in ons private label design. Dankzij onze ervaring en productiemogelijkheden creëren we steeds meer mooie en klantgerichte textielproducten. Uiteraard gaan onze producten ook mee met de trends. Op dit moment zien we dat de oversized stijl, zoals in de jaren ’80, helemaal terug is. Verder kiezen klanten vaker voor natuurlijke kleuren en off white, al blijven de kleuren zwart, heather grey en navy onveranderd populair. Op het gebied van city merchandise en fan merchandise groeit de vraag naar unieke storytelling producten. Mensen willen geen standaard souvenirs meer, maar iets met betekenis. Iets wat hun connectie met een stad, merk of event versterkt. Dat sluit perfect aan op onze focus: maatwerk en exclusieve ontwerpen. Wij willen producten maken die mensen daadwerkelijk dragen, daar zijn ze voor bedoeld. Hoe kijk je terug op het afgelopen jaar en wat verwacht je van het komende jaar? 2024 was een goed en stabiel jaar. De markten waarin we acteren zijn altijd in beweging. Elke jaar zijn er, door allerlei factoren, weer nieuwe uitdagingen waar we tegenaan lopen. Dat maakt ons werk juist boeiend. Dankzij onze jarenlange ervaring en flexibele organisatie kunnen we overal snel op inspelen. Wat zijn de laatste technologische ontwikkelingen in de markt? En in jullie bedrijf? DFT is een techniek die we goed in de gaten houden. Dit is een druktechniek waarbij de afbeeldingen op transfer-vellen wordt geprint. Vervolgens worden de afbeeldingen met een hittepers op het textiel geperst. Dit is een vrij nieuwe manier van textiel bedrukken met als voordelen dat het milieuvriendelijker is en in kleinere oplages kan worden geleverd. We merken dat er in onze markt nog weinig vraag naar gerecyclede grondstoffen is. Maar met enkele relaties die al een tijdje met duurzaamheid bezig zijn kijken we hier nu wel naar. Een andere ontwikkeling, die ik persoonlijk ook erg interessant vind, is AI. En dan met name de vraag welke toepassingen er voor ons mogelijk zijn en of ze iets kunnen toevoegen. Welke mijlpalen hoop je in 2025 te behalen? Voor Fox Originals is 2025 het jaar waarin we onze positie als de specialist in duurzaam en creatief merchandise-textiel willen verstevigen, zowel nationaal als internationaal. We willen groeien met onze city merchandise collectie door nóg meer steden te beleveren. We focussen ons daarbij op collecties die de identiteit van de betreffende stad perfect weerspiegelen, zodat ze een ‘onweerstaanbare aantrekkingskracht’ op bezoekers uitoefenen. Op persoonlijk vlak blijven business development en het vergroten van onze naamsbekendheid en zichtbaarheid mijn drijfveer. Eén van de leukste dingen aan mijn werk vind ik het in contact komen met nieuwe relaties en het onderhouden van bestaande relaties. Het mooie van onze branche is dat we producten creëren die mensen blij maken. Als we dat op de beste en meest verantwoorde manier doen, is dat een overwinning voor iedereen. DEALER VAN HET JAAR PROMOTIONEEL TEXTIEL/MERCHANDISE Promz Awards Textiel 2025 Categorie Workwear Winnaar: Groenendijk Runner up: Profimex Categorie Corporate Wear Winnaar: Schijvens Runners up: Suit Up en Dirksen Bedrijfskleding Categorie Promotioneel textiel/merchandise Winnaar: Fox Originals Runners up: BeGlobal en P&P Winnaar publieksstemmen: Suit Up

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5