2025 NUMMER 5 WWW.PROMZ.NL 31 ONDERNEMEN MET LEF, LIEFDE EN LANGE ADEM Merchandise voor topmerken Brand-Butler werkt voor veel merken die niet willen dat hier publiciteit aan gegeven wordt. Zo ontwikkelt Brand-Butler o.a. top merchandise producten (altijd custom made) die voor veel geld verkocht worden in flagship stores in grote steden over de hele wereld. Voorbeelden zijn de op maat gemaakte caps voor Fairmont Hotels, geproduceerd in China op een niveau dat in Europa niet te vinden is, en de duizenden mosselpannen voor Franse brasserieën – typisch regionaal, maar geproduceerd met oog voor duurzaamheid en design. Maar ook speciaal ontwikkelde vacuüm bewaarblikken voor koffiebonen, voor bij de Philips Baristina. Werken voor de top De klantenportefeuille is indrukwekkend: Philips, Audi, Netflix, BOSS, Meta, en tal van superyacht-brokers. Vaak gaat het om langdurige relaties waarin Brand-Butler als verlengstuk van de marketingafdeling fungeert. Zo helpt het bedrijf Philips wereldwijd bij het uniform houden van de huisstijl, regelt de opslag en verzending van (merk) artikelen en bewaakt de kwaliteit. “Voor sommige klanten doen we alles, van idee tot wereldwijde distributie,” zegt Jochem. “Dat is intensief, maar levert ook klanten voor het leven op.” Special Olympics: ondernemen met een hart Al twaalf jaar is Brand-Butler partner van Special Olympics Belgium. “In het begin dacht ik: mooie kans, goede exposure,” bekent Jaime. “Maar als je eenmaal zo’n toernooi hebt meegemaakt, raak je eraan verknocht. De energie, de dankbaarheid – daar kun je niet omheen.” Nieuwe stijl ondernemerschap Brand-Butler belichaamt een type intermediair dat in de promotionele branche nog te weinig voorkomt: internationaal georiënteerd, creatief, proactief en met een lange adem. Geen dozen schuiven, maar waarde toevoegen. Niet afwachten, maar kansen creëren. Micha: “Het gaat erom dat je relevant blijft. Niet alleen leveren wat gevraagd wordt, maar ook inspireren.” In een markt waar digitalisering, duurzaamheid en globalisering de spelregels herschrijven, heeft Brand-Butler een duidelijke strategie: investeren in relaties, creativiteit en kennis. Jaime besluit: “We willen dat klanten ons zien als partner, niet als leverancier. Want een partner denkt mee, kijkt vooruit en gaat altijd een stap verder.”
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5