2025 NUMMER 5 WWW.PROMZ.NL Kun je om te beginnen uitleggen wat jullie kuurdagen precies inhouden? Daphne Goudsmit: “We ontwerpen onze kuurdagen rondom actuele thema’s die zich in ons werkend leven kunnen aandienen, zoals Sociale Veiligheid, Samenwerking en Leiderschap. De precieze invulling van deze thema’s ontstaat altijd op basis van de vraag vanuit de betreffende organisatie, zodat het goed aansluit op wat er speelt. De kuurdagen zijn onderverdeeld in verschillende ‘kuurbaden’ die bestaan uit interventies vanuit kunst, cultuur, natuur en wetenschap. Vaak beginnen we met ‘het waardenkabinet’, een muzikale theatrale opening die je op een andere manier ‘aanzet’ en beroert in plaats van alleen de cognitie aan te spreken. Aansluitend start er een reflectiewandeling met een inspirerende vraag om met je collega te bespreken en het denkhoofd leeg te waaien. Bij terugkomst staat er een plantaardige lunch klaar die je ook weer voedt om de middag te vervolgen met een inspiratiecollege of een korte voorstelling. Gedurende de dag zijn er meerdere momenten en vormen om met elkaar in gesprek te gaan naar aanleiding van de verschillende kuurbaden. De dag eindigt met een muzikale afsluiting en een drankje en hapje in het restaurant.” Arnoud Supèr: “We bieden verschillende mogelijkheden om als team een ander gesprek met elkaar aan te gaan. Je kan kiezen voor een kuurdag, maar er zijn ook grote organisaties die kiezen voor een voorstelling van TheaterMakers Radio Kootwijk met omlijstend programma op basis van een vraagstuk. Zoals het programma ‘Vuurdoop’ voor de Landmacht die voor 14.000 personen in twee jaar tijd zo’n 200 keer heeft plaatsgevonden in De Theaterloods.” Je noemde Defensie al, welke doelgroepen willen jullie nog meer aanspreken? Supèr: “Onze voorstellingen en inspiratiedagen zijn bedoeld voor waarden gedreven organisaties. We ontwerpen een programma op maat van een dag (deel), of twee dagen, of soms een aantal dagen per jaar. De verschillende kuurbaden zetten steeds weer iets anders in leren en ontwikkeling aan. Onze doelstelling is mensen te raken van binnenuit zodat binnen organisaties de wezenlijke dialoog gevoerd wordt. Bedrijven die ons al wisten te vinden zijn bijvoorbeeld Havenbedrijf Rotterdam, Stichting 113, verschillende ziekenhuizen, UT Twente, politie, Douane, Openbaar Ministerie, KPMG, en verschillende gemeentes.” Waarom denken jullie dat dit organisaties aanspreekt? Goudsmit: “We leven in een heel snel ver33 GESCHREVEN DOOR - LISETTE ERDTSIECK
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5