PROMZ MAGAZINE 02-2025

78 Indeling in drie categorieën Een belangrijke verandering ten opzichte van de afgelopen jaren is de indeling van de verkiezing in drie categorieën, gebaseerd op de grootte van het bedrijf. Daarmee wordt recht gedaan aan de diversiteit in de branche. Want hoe vergelijk je een familiebedrijf met vijf medewerkers met een grote organisatie van tientallen mensen? Beoordeling De jury beoordeelt op een groot aantal criteria, waaronder samenwerking, zichtbaarheid, kennis etc. Daarnaast krijgt een leverancier/intermediair punten voor certificering zoals EcoVadis en ISO en PPP of BAPP lidmaatschap. Punten waarop makkelijk te ‘sturen’ en te ‘verbeteren’ is. De jurybeoordeling telt mee voor 50% van het totaal, de publieksstemmen tellen voor 25% en de stemmen van suppliers tellen ook voor 25%. In veel categorieën lagen de uitslagen zeer dicht bij elkaar en hebben de stemmen de doorslag gegeven. Het blijft voor de genomineerden dus van groot belang om stemmen te werven. De jaarlijkse verkiezing Leverancier van het Jaar behoort inmiddels tot de vaste hoogtepunten in de promotionele productenbranche. De Awards die worden uitgereikt tijdens de Night of the PromZ aan het einde van de eerste beursdag van The Supplierdays leveren een belangrijke bijdrage aan de professionalisering van het vak. Maar het is méér dan een trofee of een mooie titel: het is een moment waarop de hele branche stilstaat bij de kracht van samenwerking tussen leveranciers en intermediairs. LEVERANCIER VAN HET JAAR 2025: ERKENNING VOOR KWALITEIT EN ONDERNEMERSCHAP IN DE BRANCHE De categorieën – 1 t/m 5 medewerkers, 6 t/m 15 medewerkers en meer dan 15 medewerkers – zorgen voor een eerlijker speelveld en vergroten de waardering voor de verschillende manieren waarop ondernemingen hun klanten bedienen. Kleine spelers kunnen uitblinken in persoonlijke service en korte lijnen, terwijl grotere bedrijven juist kracht putten uit schaalgrootte, internationale netwerken en uitgebreide productassortimenten. Waarom deze Awards ertoe doen De Leverancier van het Jaar Awards zijn geen populariteitswedstrijd, maar een graadmeter voor kwaliteit en betrouwbaarheid. De uitslag wordt bepaald door een vakjury, en stemmen van klanten en suppliers. Dat maakt de awards bijzonder waardevol. Een nominatie of overwinning betekent erkenning vanuit de markt, van klanten die hun waardering laten blijken. Voor leveranciers is het een bevestiging dat hun inspanningen worden gezien en beloond. Daarnaast hebben de awards een belangrijke symbolische waarde. Ze tonen dat de promotionele productenbranche geen anonieme handel is, maar een netwerk van mensen, relaties en partnerschappen. Winnaars België 2025 In België werden dit jaar drie bedrijven in het zonnetje gezet: • L’exsellent (1 t/m 5 medewerkers) Een klein team met een groot hart voor de branche. L’exsellent laat zien dat je met vakmanschap, consistentie, persoonlijke aandacht en creativiteit een sterke reputatie kunt opbouwen. Het bedrijf bewijst dat in de categorie kleine leveranciers de kracht zit in het écht kennen van je klanten. • Maximum Image (6 t/m 15 medewerkers) In de middencategorie ging de award naar Maximum Image, een speler die bekendstaat om zijn flexibiliteit en klantgerichtheid. Met een team dat groot genoeg is om slagkracht te hebben, maar klein genoeg om persoonlijk te blijven, heeft Maximum Image een sterke positie veroverd in de Belgische markt. De uitslagen in deze catego-

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5