PromZ Magazine 3-2013

p r o m z I N H O U D 26 52 42 (cover item) 8 Wie de crisis aangrijpt om het kerstpakket of -geschenk over te slaan, moet niet vreemd opkijken als de motivatie van werknemers vermindert. “Het draait om aandacht en dat hoeft niet duur te zijn.” Dat zegt marketingprofessor Henry Robben van de Nyenrode Business Universiteit. (cover item) 16 RelatieZ. Donderdag 12 september hebben professionals exclusief toegang tot RelatieZ, het evenement dat is uitgeroepen tot De Dag van het Relatiegeschenk. RelatieZ, de vakbeurs voor professionele inkopers, draait om alles wat met loyaliteit van klanten en personeel heeft te maken. 22 Marijke van Hoorne: “Klanten moeten hun leveranciers laten mee- denken,” aldus de net benoemde directeur van de branchevereniging PPP, Platform Promotional Products. (cover item) 26 “Ik ga voor nieuwe ideeën en innovatie,” zegt Jolique de Jaeger die promotionele producten inkoopt bij Koninklijke Ten Cate. Kwaliteit is een belangrijk aspect bij de inkoop, niet in de laatste plaats omdat MVO hoog op de agenda van TenCate staat. (cover item) 33 Wat zijn nu de werkelijke handvatten voor duurzame productie van gifts en premiums? Gemaco wijdde er een masterclass voor relaties aan. 37 Column. Kees-Jan Rozestraten mist lef. In de maatschappij. In ons vakgebied. “Op safe spelen, dat is pas gevaarlijk!” 42 Column. Charles Borremans over actiemarketing als ‘de tijdelijkheid voorbij’. 51 In the Picture. In deze rubriek staan leveranciers van premiums en relatiegeschenken centraal. In deze aflevering Paul Visser van MultiGift.nl. 52 Arjan de Knegt omarmt het kerstpakket als het om eindejaars- geschenken gaat. Samen met Kees Leeflang runt hij al bijna 15 jaar De Knegt en Leeflang, gespecialiseerd in het verzorgen van ‘waarderingsmomenten’. 56 GadgetZ 74 NewZ 82 Kerstpakkettenleveranciers 99 Alles over de exposanten en de vakbeurs RelatieZ , de Dag van het Relatiegeschenk. Zie ook www.relatiez.nl 2013 - nummer 3 - www.promz.nl 7 16

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5