PromZ Magazine 3-2015
z - www.promz.nl 11 cas e 8 sales-, marketing- en HR-activiteiten met verschillende diensten. Met de Altijd attent-service voor bijvoorbeeld verjaardagen of jubilea is een vandaag besteld cadeautje voor klant of medewer- ker morgen in huis. Met het oog op de Duurzaam-service kwam dit jaar voor het eerst onze duurzame catalogus uit. Met de Out of the box-service leveren we campagnes op maat.” Webshop op maat Ook Asito maakt gebruik van de InOneShop, zeg maar de webshop op maat voor de klant, waarin daartoe bevoegde marketing- en communicatiemedewerkers van bedrijven hun eigen bedrukte relatiegeschenken en premiums kunnen bestellen, die Robitex op voorraad houdt. Dat er bij één bron -via de webshop- wordt ingekocht heeft verschillende voordelen voor de klant. “We kun- nen op deze manier binnen 24 uur leveren, de huisstijl van de klant wordt bewaakt. Hij heeft continu inzicht in de afnamen per gebruiker, per artikel, per vestiging, per periode en de ermee gepaard gaande kosten. Daarnaast wordt de voorraad op peil gehouden,” vertelt Kaspers. Ruim 90 medewerkers van Asito, verdeeld over de 50 vestigingen, zijn bevoegd om te bestellen in de online shop. Asito en Robitex hebben dankzij de langdurige samenwerking inmiddels aan een half woord genoeg. Samen bedenken ze welke promotionele artikelen een strategie, actie of evenement het best ondersteunen. Haas: “Inkopen van promotionele producten behoort niet tot mijn core business. Robitex weet letterlijk wat er te koop is, voor mij zou het te tijdrovend zijn om zelf artikelen uit te zoeken. En er kan veel. Op dit moment ben ik nog niet zeker of een van onze evenementen doorgaat, maar ik weet wel dat Robitex, bijvoorbeeld, binnen 24 uur 500 shirts inclusief opdruk kan leveren.” Kookschorten Een praktijkvoorbeeld waarbij promotie-artikelen een rol spelen is Asito’s Nationaal Integratiediner. Naast schoonmaken, richt Asito zich meer en meer op het leggen van verbindingen, zoals Haas het omschrijft. Verbindingen tussen mensen. En eten verbindt, zo is de gedachte. Door medewerkers met verschillende culturele achtergronden met elkaar te laten koken en eten, leren ze elkaar en elkaars culturen beter kennen, wat kan bijdragen aan een prettigere werksfeer en tevredener personeel. Het Integratiediner is inmiddels uitgegroeid tot een evenement waaraan 16.000 mensen op 300 locaties deelnemen. En al die 16.000 mensen krijgen kookschorten, servetten, placemats, pen- nen en andere aardigheidjes. De omvang van het diner zorgt dat Asito ook hiervoor gebruik maakt van de InOneShop-service. Daniëlle Kaspers en Sander Haas
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5