PromZ Magazine 3-2015

- www.promz.nl 81 n ew z Voor veel bedrijven valt er nog winst te behalen op het gebied van loyaliteitsprogramma’s. Dat blijkt uit een nieuw rapport van Capgemini Consulting. Hokra zette enkele uitkomsten en tips op een rijtje. In het onderzoek van Capgemini Consulting zijn 160 klantlo- yaliteitsprogramma’s meegenomen van bedrijven uit zeven sectoren over de hele wereld. Daarnaast is er een scan uitge- voerd van 40.000 gesprekken op sociale media, om de mening van consumenten over de programma’s te peilen. 6 tips van de specialisten: 1. Loyaliteitsprogramma’s moeten een integraal onderdeel worden van de customer experience strategie 2. Zorg voor persoonlijke klantervaringen. 3. Mobile first: de smartphone speelt een hoofdrol in ons aankoopproces en geeft technologische mogelijkheden om de loyalty experience te vergroten, door onder meer locatie- en geluidsherkenning. 4. Neem elke stap in het loyaliteitsprogramma kritisch onder de loep en analyseer je doelstellingen regelmatig. 5. Beloon leden voor hun betrokkenheid op sociale media en het promoten van het merk, niet (zoals nu vaak gebeurt) alleen bij aankopen. De beloning moet persoon- lijk én relevant zijn. 6. Gebruik gamificationtechnieken om meer betrokkenheid te bewerkstelligen. Zie www.hokra.nl Van Helden 50 jaar Een van de toonaangevende leveranciers van relatie- geschenken, Van Helden, bestaat begin deze maand 50 jaar. Het familiebedrijf is opgericht in 1965. Een relatiegeschenk bedrukt met logo en/of boodschap is meer dan een cadeautje. Het levert een uitzonderlijk grote meerwaarde bij de activatie en positionering van merken, het versterken van imago's en marketing van producten of diensten. Het is één-op- één communicatie, niet voor even maar voor langere tijd, aldus de mensen achter Van Helden. Met 150 medewerkers en verkoopkantoren in Tiel, Rotterdam en Turnhout (België) is Van Helden actief op de Europese markt voor promotionele artikelen en relatiegeschenken. Het bedrijf, dat alle disciplines onder één dak heeft, werkt met een assortiment van meer dan 20.000 artikelen. Deze zijn EU-gecertifceerd. (advertentie) Eigen winkels voor lederwaren van Ecco Om zijn lederwaren een podium te geven, gaat Ecco wereldwijd speciale accessoirewinkels openen. Het Deense merk heeft al jaren eigen leerlooierijen en ontwerpt verschillende lederwaren met een Scandinavisch design. “We kunnen nu ons verhaal vertellen via onze winkels en onze klanten een omgeving bieden die onze ontwerpfilosofie uitdrukt,” stelt Lindsay Campbell, managing director Ecco accessories. Het nieuwe winkelconcept is al getest in winkels in Helsinki, Krakow, Londen, Bredebro (Denemarken) en Shanghai. Voldoet het loyaliteits- programma nog?

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5