PromZ Magazine 4-2013
z 2013 - nummer 4 - www.promz.nl 11 Blue Band: beste premiumpromotie van 2013 award (advertentie) Ed van Eunen: “Aan de andere kant kan lef ook juist inhouden dat je het aandurft om verschillende jaren terug te komen met hetzelfde thema. Alles is tegenwoordig 24/7, nieuw-nieuw-nieuw, alles moet anders. Het is ook lef om jaren vasthouden te houden aan een concept en dat creatief verder te ontwikkelen en zono- dig te verbeteren. Neem nu prijswinnaar Blue Band. Als je een pareltje hebt, kan dat alleen maar mooier worden. Een heleboel adverteerders durven dat niet aan, helaas.” Het panel dat de PromZ Premiumpromotion of the Year bepaalde, bestond uit (vlnr) Allard Frederiks, Karin Schaper (beiden PromZ Magazine), Ed van Eunen (Van Eunen Marketing), Charles Borremans (Goud Activatie) en Kees-Jan Rozestraten (De Combinatie van Factoren). De panelleden beoordelen vanuit hun achtergronden en ervaring de power en impact van consumentgerichte premiumacties. De redactie van PromZ Magazine heeft zo goed mogelijk bijgehouden welke opvallende premiumpromoties in 2013 werden gehouden. De panelleden maakten een lijst ‘kans- hebbers’ en via een quickscan onder mensen uit het vak is deze lijst verder aangevuld. Het panel heeft op basis van deze informatie uiteindelijk een winnende premiumpromotie geselecteerd. (NB: PromZ Magazine kent de award niet toe op basis van harde actieresultaten.) Charles Borremans: “De actie met Olli van Diergaarde Blijdorp vind ik van ambitie en lef getuigen. Überhaupt als je kiest voor een premium, getuigt dat van lef. Want iedereen kiest tegenwoordig voor de p van prijs. We kiezen allemaal zo gauw voor de mak- kelijkste weg. Dus iedereen die toch ‘ns een keer voor iets anders kiest, en dat durft door te zetten, dat is al lef hebben.” 9
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5