PromZ Magazine 4-2013
z 2013 - nummer 4 - www.promz.nl 13 cas e 8 ervan vinden. Bij het kookboek en bij het bordje konden we dat zelf wel goed inschatten. Maar de broodplankjes in een houdertje, dit jaar, waren wat gedurfder. We wilden weten: zet je zoiets ook echt op tafel? Daarom hebben we kwalitatief onderzoek gedaan.” Consumentenonderzoek De voorstellen voor de promotie kwamen van Draftfcb, vertelt Scholtes. “Aan de hand van consumentenonderzoek hebben we de keuze gemaakt voor de uiteindelijke variant. Daarmee zijn we naar Interimage gegaan. Interimage kwam vervolgens met voorstellen waarop we verder wilden borduren. Zij heb- ben iets geproduceerd dat er superleuk uitziet en heel praktisch is.” De broodplankjes zijn er in zes varianten, met de beroepen brandweerman – de drager van de campagne op tv en in print - , ballerina, voetballer en paardrijdster voor de spaaractie, en spe- ciaal voor AH de piloot en de zangeres. Beroepencampagne in vogelvlucht De premiumpromoties van de Blue Band Beroepencampagne op een rij: Direct mailings: bordjes, lepeltjes/-slabbetjes en brooddozen • Spaaractie 2010: Beroepenkookboek • Spaaractie 2011: Bordjes en schaaltjes • Spaaractie 2012: Bakhulpjes • Spaaractie 2013: Broodplankjes Voorwaarde van Blue Band was dat de broodplankjes voor de vaatwasser geschikt moesten zijn. Daar kwam in een later stadium de wens bij dat ze ook in de magnetron moesten kun- nen. Scholtes: “Dat is waar Interimage het maximale eruit heeft gehaald. Zij wezen ons er ook op dat dit wel iets unieks is – het bestond echt nog niet. Dat het uniek is, daar deden wij het niet om. Wij wilden vooral dat het zou werken, zodat het een heb- beding zou zijn.” “We zijn streng op onze producten, maar ook als we een cadeau- tje geven, moet dat aan de kwaliteitseisen voldoen,” vervolgt Scholtes. “Als je een boterham snijdt op het broodplankje, kun- nen er krassen op komen. Een voorwaarde was dan ook dat het
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5