PromZ Magazine 4-2013

z 2013 - nummer 4 - www.promz.nl 7 8 award De Beroepen-campagne van Blue Band vertaalt in de commu- nicatie, in alle uitingen en via alle premiums perfect de belofte 'Wat ze ook willen worden, opgroeien doe je het best met Blue Band'. De premiums zien er zeer kwalitatief uit, zijn een herken- baar onderdeel van het grote geheel en worden met zorg aan de consument gepresenteerd, zowel online, in print, outdoor als op televisie. Charles Borremans: “Wat ik onder andere zo goed vind aan Blue Band is dat ze standvastig zijn. Het is begonnen in 2010 met de Beroepencampagne naar een idee van bureau Draft. Het ging toen om de campagne ‘Wat wil jij later worden?’ Daar is uit- eindelijk die brandweermannetjes-reclame uit voortgekomen. Daar zaten toen al bestekjes en bordjes bij, met beroepen in cartoonachtige tekeningen. Dat is in de loop der jaren verder uitgebouwd, ook waar het de promotionele producten betreft, zoals de broodplankjes van nu. Ze hebben een mooie lijn uitge- zet en de distributie goed geregeld via een bekende keten als Blokker. Eigenlijk is het echt een merkactivatie. Er is een platform gecreëerd. Vanaf dat platform wordt gecommuniceerd, en de premiums zijn een belangrijk onderdeel van de merkactivatie.” (Zie ook pag. 12) Keukenmini’s van AH In februari lanceerde Albert Heijn de spaaractie met de keukenmini’s: 50 mini- producten om keukentje mee te spelen. Van een pollepel en schijfje citroen tot een stapelbare hamburger. Daarnaast ver- scheen er een eenmalige Allerhande voor en dóór kids, boordevol recepten die voor kinderen gemakkelijk te bereiden zijn. “Met deze campagne willen wij kinderen spelen- derwijs laten ervaren hoe leuk zelf koken is. Ze komen op een leuke manier in aanra- king met verschillende producten en gaan er met hun vader of moeder mee aan de slag. Dat zal zeker bevorderen dat kinderen al op jonge leeftijd lekker eten beter leren waarderen. Dat is precies wat Albert Heijn graag wil helpen bewerkstelligen,” lichtte Alfred Levi, directeur commercie van Albert Heijn toe. De mini’s en het bijbehorende keukentje waren verkrijgbaar tot en met zondag 17 maart 2013, zolang de voorraad strekte. Klanten ontvingen bij elke 15 euro aan boodschappen een gratis keukenmini, inclusief een kaartje waarmee kinderen hun eigen gerechtjes konden samenstel- len. De Allerhande voor kids was gratis verkrijgbaar bij Albert Heijn en ook online te bekijken via ah.nl/allerhandekids of de Allerhande app voor tablets. Nominatie Premiumpromotion of the Year 2013

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5