PromZ Magazine 4-2014
z 2014 - nummer 4 - www.promz.nl 15 8 en Libelle óók die power. Als Margriet schreef dat blauwe keukens in waren, verfde Nederland zijn keuken blauw. AH ligt onder vuur van organisaties als Wakker Dier en heeft al dan niet terecht kritiek te verduren waar het gaat om MVO, maar de ‘Doe maar lekker duurzaam’ actie is een teken dat AH de signalen wel serieus neemt – of móet nemen… En waar het om de inzet van premiums gaat, heeft AH ook een voorbeeldfunctie richting andere retailers, maar ook naar andere bedrijven die zich met premiumacties op de consument richten. PromZ Magazine ging in 2010 al in op de kwestie van duurzame premium, en eigenlijk hadden we verwacht dat AH eerder al MVO in zijn premiums had gestopt. AH verduurzaamt acties In 2012 schreven we al dat AH door zijn Muppets-actie weer werd geconfronteerd met consumenten die klaagden over ‘dingetjes’ die met een paar weken weer in de prullenbak zouden verdwijnen. Desgevraagd reageerde Albert Heijn in PromZ Magazine in het begin van 2013 als volgt: “We hebben goed geluisterd naar de consument, die het signaal afgeeft dat er al zoveel wordt weg- gegooid. Een learning van het afgelopen jaar is dat wij ons meer willen gaan richten op het duurzaamheidsaspect bij de keuze voor het premium en het spaarmechanisme. Onze ambitie is om in 2015 al onze eigen merkartikelen duurzaam te produceren. Vanuit dit streven kijken we ook naar de mogelijkheden die er zijn om onze acties te verduurzamen.” De snelle WK-inhaker van de Hema De boederijmini's van AH award (advertentie)
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5