PromZ Magazine 4-2015

z 2015 - nummer 4 - www.promz.nl 15 award Interimage is uitgeroepen tot Leverancier van het Jaar 2015. Het zilver is voor Robitex en het brons voor Compacon. Goud in de categorie Best Online Performance (voor internetle- veranciers van promotionele producten) is voor Pinkcube, zilver voor IGO Post en brons voor MultiGift. De prijzen werden afgelopen september bekend gemaakt. De ‘Oscars’ van de premiumwereld TEKST: SABINE DOELMAN E r gaan vele honderden miljoenen euro’s om in de markt van premiums en relatiegeschenken. Zo’n markt verdient professionals met kennis van zaken. De Leverancier van het Jaar is een onderscheiding die PromZ Magazine in 2003 in het leven riep, een jaarlijkse prijs voor de ‘outstanding performance’ van een leverancier van pre- miums en relatiegeschenken. Best Online Performance is een nieuwe award. Brancheorganisatie PPP ondersteunt de awards. De ‘Oscars’ van de branche zijn uitgereikt in september, en werden in die maand ook bekend gemaakt via een extra nieuwsbrief op promz.nl. Interimage - goud De jury: “Interimage staat al meer dan 25 jaar bekend om zijn innovati- viteit, creativiteit professionaliteit en vakkennis, zeker op het gebied van custom made artikelen, maar ook waar het gaat om standaard artikelen. Interimage is een visitekaartje voor het vak en behoort tot de top van de leveranciers. Het bedrijf werkt voor grote, gerenommeerde klanten. De gemiddelde Nederlander laat jaarlijks wel zo’n vijf producten van Interimage door de hand gaan, denk alleen al maar aan de promotio- nele producten voor spaaracties van supermarkten of grote A-merken als Douwe Egberts. Mede bedacht, geproduceerd en geleverd door Interimage.” (zie ook pag. 17) Pinkcube – goud De jury: “Pinkcube gelooft in kennis, in focus en in specialisme. Sinds de oprichting in 2009 maken ze webwinkels waar ze trots op kunnen zijn. Inmiddels leveren ze promotieartikelen in de Benelux via 50 gespeciali- seerde webshops met een assortiment van meer dan 20.000 producten. Een aanpak waarmee ze al jaren op rij heel hard groeien. Jury en klanten van Pinkcube prijzen o.a. het gebruiksgemak van de site, het assortiment en de snelheid van offreren en afhandelen.” (zie ook pag. 27). Een vakjury beoordeelde 15 genomineerde bedrijven in de cate- gorie Leverancier van het Jaar en 10 internetleveranciers in de categorie Best Online Performance. Opdrachtgevers konden hun stem uitbrengen via een speciale stemsite. Het was een close finish, met name bij de full service leveranciers: de top-3 draaide om elkaar heen. Een kwestie van details. Bij de full service leveranciers waren criteria als performance en com- municatie richting opdrachtgever, vakkennis, persoonlijk contact en account management speerpunten. Bij internetleveranciers lag de focus op kwaliteit, functionaliteit, snelheid en assortiment en de positieve beeldvorming bij klanten van de verkoop van promotionele producten via het internet. Robitex - zilver De jury: “Robitex staat bekend als een leverancier met een aansteke- lijke, enthousiaste uitstraling. Goed voor het imago van het vak richting opdrachtgevers. Het bedrijf weet klanten te verrassen, te boeien en te binden. Robitex wordt niet in de laatste plaats geprezen om zijn innovatie, website en online diensten. Ook Robitex is een heel mooi visitekaartje voor het vak.” IGO Post – zilver De jury: “IGO Post, al jaren een grote partij op het gebied van de verkoop van promotionele producten via zijn catalogus, bewijst ook outstanding te zijn in online verkoop. Er is vooral lof voor het gebruiksgemak van de site, het design en alle andere belangrijke facetten die bepalend zijn voor succesvolle internetverkoop, maar er kan nog een tandje worden bijgezet. Maar IGO Post is niet alleen met zijn catalogus een toonaangevende speler in de branche, zeker ook online.” Compacon – brons De jury: “Compacon behoort al jaren tot de top van professionele leve- ranciers met een deskundig, servicegericht team aan medewerkers, dat succesvolle en effectieve acties voor een breed scala aan klanten ontwik- kelt en verzorgt. Compacon wordt – ook door collega’s - gewaardeerd om zijn vakkennis en creativiteit. Het bedrijf is een ambassadeur voor het vak door zijn inzet voor verdere professionalisering, zowel binnen de branche als bij opdrachtgevers.” MultiGift – brons De jury: “MultiGift is een hele solide, degelijke online leverancier, die in de promotionele productenbranche al jaren een voortrekkersrol vervult. MultiGift is een early adaptor en absoluut een partij die bij opdrachtgevers het aanzien van online verkoop van promotionele producten verhoogt. MultiGift ziet die inspanning ook terug in een groeiend aantal loyale klanten.” 9

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5