PromZ Magazine 4-2015

2015 - nummer 4 - www.promz.nl 67 (advertentie) n ew z Jurjen Relatiegeschenken overgenomen door Staat & Co BusinessGifts Per 1 november jl. heeft Staat en Co de activiteiten van het bedrijf Jurjen Relatiegeschenken, voorheen bekend als Jurjen de Vries, overgenomen. Door deze overname ontstaat een bedrijf dat veruit het grootste relatiegeschen- kenbedrijf van Noord Nederland is, aldus Hans van der Ouw (Staat & Co). Beide bedrijven zijn premiumleveran- ciers van oudsher. Het Leeuwardense Jurjen is opgericht in 1955, het in Meppel gevestigde bedrijf Staat & Co BusinessGifts in 1947. Het commerci- ële personeel van Jurjen is inmiddels in de vestiging van Staat & Co in Meppel operationeel. “Integratie van de bedrijven zal slechts gedeeltelijk plaatsvinden omdat het ‘merk’ Jurjen nog steeds een krachtige naam is. Daarom zal de naam Jurjen voorlopig overeind gehouden worden, evenals de websites, emailadressen en telefoonnummers,” aldus Van der Ouw. “Jurjen is een bedrijf dat in heel Nederland naam heeft gemaakt, onder andere als de voorkeursleverancier van de Rabobanken. Jurjen heeft ook veel ervaring in het customizen van promo- tie-artikelen,” vervolgt hij. Wereldwijd netwerk Staat & Co behoort tot de oprichters van IGC Global Promotions, een netwerk van 54 promotionele bedrijven wereldwijd. “Dankzij deze IGC connectie heeft Staat & Co toegang tot een groot potentieel aan know how bij meer dan 1500 col- lega-professionals die tezamen grote accounts zoals Bayer, FrieslandCampina, L’Oréal en Booking.com bedienen,” licht Van der Ouw toe. Nieuwe klanten voor Compacon Monuta, Applus RTD, de Nederlandse Staatsloterij, Athlon en Regiobank gaan een samenwerking aan met Compacon. “Succesvolle acquisitie van nieuwe klanten is een teken dat de markt weer goed in beweging is,” aldus Ton Löbker, directeur van Compacon. Monuta en Applus RTD hebben na een uitgebreide selectie Compacon geko- zen als leverancier voor promotionele producten en merchandise. Voor de Nederlandse Staatsloterij en Athlon heeft Compacon webshops ingericht waardoor de medewerkers eenvou- dig promotionele producten kunnen bestellen en voor Yacht en Regiobank is Compacon inmiddels ook een leveran- cier die op regelmatige basis projecten uitvoert. Ton Löbker: “Onze naamsbekendheid, actieve marktbenadering, maar ook onderscheidend vermogen hebben mooie resultaten opgeleverd bij het werven van nieuwe relaties. Een actieve houding ten aanzien van pitches en ten- ders ondersteunen dit.”

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5