PromZ Magazine 4-2015

70 n ew z VU Amsterdam kiest voor Intercédé Naar aanleiding van een Europese aanbesteding, waar vijf partijen zich voor had- den ingeschreven, heeft de VU (Vrije Universiteit Amsterdam) ervoor gekozen om Intercédé voor maximaal vier jaar de relatiegeschenken en promotionele producten te laten leveren. Intercédé gaat de webshop inrichten die wordt gekop- peld aan het inkoopsysteem van de VU. Ook verzorgt Intercédé de fulfilment. Links op de foto Petra van Beukering-Herkströter, directeur communicatie en mar- keting van de Vrije Universiteit Amsterdam, en daar naast Cocky Schalk, Intercédé, bij de ondertekening van het contract. Klantbeoordelingen beïnvloeden online shoppen Klantbeoordelingen spelen voor consumenten een steeds grotere rol bij de keuze voor een aanbieder. Bij 72% van de consumenten die een dienstverlener zoekt, hebben klantbeoordelingen invloed op de aanschaf van een product of een dienst. Onafhankelijkheid, relevante informatie en toetsbaarheid hebben de grootste invloed op de waarde die consumenten hechten aan de beoordelingen, blijkt uit onderzoek van GfK onder 1500 respondenten. De belangrijkste motivatie van consumen- ten voor het gebruik van beoordelingen is het verkleinen van de kans op het maken van een verkeerde keuze. Recensies hebben met name een grotere waarde wanneer het gaat om keuzes die een grote impact (kosten en duurzaamheid) hebben. Gebruikerservaring en informatie over prijs/kwaliteit verhouding worden als de belangrijkste aspecten in een klantbeoor- deling gezien. Men wil niet alleen zichzelf behoeden voor verkeerde keuzes, maar ook anderen waarschuwen. M&M’s Walls in Carrefour hypermarkten Carrefour heeft in twaalf hyper- markten in België zogeheten M&M’s Walls geïnstalleerd. In de M&M’s Wall biedt men een reeks gadgets aan met de beeltenis van de M&M’s-figuurtjes. M&M’s Worlds waren er al eerder in New York, Las Vegas, Orlando, Shanghai, Londen en op de luchtha- ven Charles de Gaulle in Parijs. De eerste M&M’s Wall in België staat aan de ingang van de Carrefour Hypermarket in Oudergem. Als de eerste M&M’s Walls in de smaak vallen is het de bedoeling is om ze in alle 45 hypermarkten van Carrefour onder te brengen. Het assortiment bestaat uit mugs, ballen, diverse M&M’s-verdelers en een lunchbox, aldus het Belgische vakblad Promobiss op zijn website.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5