AH komt met RockFrogs op gezonde kindervoeding | PromZ

AH komt met RockFrogs op gezonde kindervoeding

Albert Heijn laat 'kids characters', zoals cartoonhelden, alleen nog maar op gezonde(re) producten laten schitteren. Ongezondere producten van het eigen merk zullen het straks zonder stripfiguren en kinderidolen moeten doen. Dit gebeurt in fases, er is al een start gemaakt en eind 2017 is dit proces klaar.

“Voor klanten die dat willen, proberen we ze binnen ons brede assortiment te helpen om een gezonde keuze te maken,” zegt Saskia Egas Reparaz, eindverantwoordelijk voor marketing bij Albert Heijn. “De Raad van Kinderen helpt ons hierbij. Hun advies was eenvoudig: maak gezond eten makkelijk dus zorg dat het leuk, lekker en aantrekkelijk is.”
 

Cartoonkikkers

Albert Heijn komt daarom met de RockFrogs, vier coole cartoonkikkers die je op gezondere producten aantreft. Er wordt gestart met een nieuwe range kindertoetjes. Uit onderzoek van Albert Heijn blijkt dat er behoefte is aan hulp en inspiratie voor gezondere voeding en tussendoortjes. De nieuwe helden Rocky, Boney, Becky en Ramyo, ofwel de RockFrogs, staan alleen op verpakkingen van gezondere eigen merk producten voor kinderen. Ze beginnen met zuivel en water, binnenkort ook op groente en fruit. Door het jaar gaan we de RockFrogs ook zien op broodtrommels en knutselplaten.