AH’s Dino-actie: PromZ Premiumactie van 2016 | PromZ

AH’s Dino-actie: PromZ Premiumactie van 2016

We verklappen het maar vast. De Dino-actie van Albert Heijn is uitgeroepen tot de PromZ Premiumpromotion of the Year 2016. Premium en communicatie vormen een mooi geheel en versterken elkaar. Het toepassen van AR en VR maakte deze actie bijzonder. Met de Dino-actie heeft AH deze nieuwe technieken in de huiskamers van Nederland gebracht.

 

Jaarlijks verkiest PromZ Magazine een premiumpromotie die het label PromZ Premium Promotion of the Year krijgt. Dat vinden we de beste premiumpromotie die de ‘power van het premium’ benadrukt. De award brengt onder de aandacht hoe de combinatie van premium en actiecommunicatie het succes van de actie als geheel kan versterken. Eén en één is drie. Lees meer in de komende PromZ Magazine nr 4.

 

Wat brengt 2017?

Naast de Dino-actie van AH, passeerden heel wat premiumpromoties dit jaar weer de revue: van Becel met z’n fraaie botervlootjes, de Beroepencampagne van Blue Band, de Dafne-vlag van AA-Drinks, de spaaractie Bouw je Eigen Club van supermarkt Jan Linders tot en met de Racedagen van Jumbo en Max Verstappen, de Angrybirds van PLUS, het W-shirt van Heineken, het biertegoed van Heineken, de Klap Mee-daille van Heineken (een erg leuk premium, maar het ging hier niet om een premiumpromotie). En, niet te vergeten, de acties van biermerk Jupiler – mannen weten waarom – met alles wat met barbecuen heeft te maken.

 

Het was een mooi premiumpromotiejaar, maar het was toch wel zoeken naar dé pareltjes. Wat gaan we in 2017 zien?