Amaze your senses! | PromZ
Amaze your senses

Amaze your senses!

Amaze your senses

Bij PromZ.live, het nieuwe event voor iedereen die zich bezighoudt met ideeën en tools voor actie- en loyaltymarketing, staat interactie centraal. Interactie tussen bezoekers en exposanten. Iedereen leert van elkaar, iedereen inspireert elkaar en draagt kennis en ervaringen waar het gaat om actiemarketing, relatiemarketing en loyalty aan elkaar over. Zoek je 5000 paraplu’s voor een consumentenpromotie of 50 gepersonaliseerde paraplu’s alleen voor je beste klanten? Kom naar PromZ.live, the place to be voor relatiegeschenken, promotionele
producten, gifts & gadgets.

Op PromZ.live duik je in alles wat met actiemarketing en promotionele producten heeft te maken. Je zoekt en vindt concepten, ideeën, leveranciers, premiums, gifts & gadgets die jouw bedrijf of merk (beter) in the picture kunnen zetten bij je doelgroep. Marketeers en inkopers van multinationals, grote retailers, zorginstellingen, onderwijs tot en met de kleinere mkb-bedrijven bezoeken deze beurs om te zien hoe ze in de komende maanden hun promoties en loyaltyprogramma’s kunnen invullen, of hun klanten en eigen medewerkers kunnen motiveren of bedanken met een relatiegeschenk, kerstpakket of keuzeconcept. Alle gerenommeerde aanbieders, zo’n 200 in totaal, staan op PromZ.live. Als je in een paar uur tijd de leveranciers en de producten vindt die je nodig hebt, dan heb je een efficiënte werkdag achter de rug. Er staan heel wat generalistische en specialistische aanbieders: ze leveren promotionele producten – zowel standaard als custom made, maar er zijn er ook die loyaltyprogramma’s
en webshops opzetten en beheren, voorraad houden, fulfilment regelen, kerstpakketten samenstellen en keuzeconcepten realiseren. En vergeet het promotioneel textiel niet, al jaren één van de best scorende tools (denk aan caps, t-shirts, tassen, handdoeken, badjassen, hamamdoeken etc.)

Power

PromZ.live is de ‘3 in 1’ versie van wat voorheen PromZ Event, RelatieZ en Je Klant in Beweging was. PromZ.live heeft een nieuwe jas aangetrokken: dynamiek, interactie en kennisuitwisseling zijn opvallende en belangrijke elementen in het nieuwe beursconcept. Vele ideeën voor prijswinnende spaar- en loyaltyacties van grote merken ontstonden op PromZ Event, en dat gaat nu weer gebeuren op PromZ.live, zeker weten. De power van actiemarketing en promotionele producten vind je op PromZ live. Wist je dat het Nederlands bedrijfsleven jaarlijks een klein miljard euro besteedt aan alles wat met de inzet van promotioneleproducten heeft te maken? Dat zegt toch wel iets over de impact en het effect van het gebruik van deze producten.

Lifestyle

De ‘ouwe getrouwen’ die al jaren de beurzen PromZ Event en RelatieZ bezochten, komen nu naar Rotterdam Ahoy voor PromZ live. Maar er komen ook steeds meer twintigers en jonge dertigers die voor hun werk (mede) verantwoordelijk zijn voor actiemarketing en de inkoop van promotionele producten. PromZ live past bij hun lifestyle en geeft hen het podium dat past bij het huidige vakgebied actiemarketing, dat steeds dynamischer wordt
en zich verder ontwikkelt en professionaliseert. Je mag ‘podium’ trouwens letterlijk nemen: er is ruimte voor
workshops en demonstraties, bijvoorbeeld hoe het bedrukken en personaliseren van promotionele producten in zijn werk gaat, wat wel en niet mogelijk is. In de loop der jaren zijn de technieken in snel tempo verder ontwikkeld; zelfs personaliseren per stuk is inmiddels mogelijk. Er zijn bedrijven waar je één pen of één paraplu met de naam van je klant kunt laten bedrukken: dat is pas een heel persoonlijk relatiegeschenk. Je kunt ‘smaakvolle’ gifts & gadgets – van gepersonaliseerde taarten tot en met de inhoud van kerstpakketten – ook letterlijk proeven. Je kunt praktische seminars – in de vorm van een silent disco – bijwonen. Of ga naar het actiemarketingplein om
professionals te ontmoeten en met ze in gesprek te gaan: laat je adviseren en inspireren, zo maak je optimaal gebruik van de mogelijkheden tot interactie met de leveranciers van relatiegeschenken en premiums. De aanbieders staan open voor alle vragen en opdrachten. Ze kunnen je adviseren wat je het beste kunt doen. En wie weet leer je op het plein nieuwe collega’s kennen, met wie je kennis en ervaring kunt uitwisselen.

Compliance

Op PromZ.live, de demonstraties, de seminars etc., zie je wat er eigenlijk allemaal komt kijken bij het inkopen, op voorraad houden, personaliseren, bewerken en distribueren van promotionele producten, of het nu om standaardproducten gaat of custom made artikelen. Het lijkt vaak zo makkelijk. Maar door de toenemende
eisen op het gebied van compliance (alle producten moeten voldoen aan Europese wet- en regelgeving, die steeds
complexer wordt) is het samenwerken met een bonafide en vakkundige leverancier van steeds grotere waarde. Compliance, we schrijven er vaak over. Neem het serieus, want niemand wil ondeugdelijke producten op de markt brengen en negatief in de pers komen, laat staan met een recall. Doe daarom zaken met gekwalificeerde leveranciers, die hun producten weer inkopen bij toeleveranciers die over alle nodige product- en veiligheidscertificaten beschikken. Compliance begint bij de bron en raakt de hele keten, van fabrikant tot en met het bedrijf dat de producten cadeau doet aan consumenten en zakelijke relaties.

Emotie

We schrijven in PromZ Magazine vaak waarom promotionele producten krachtige tools zijn: ze zijn driedimensionaal, en daarmee zijn ze anders dan alle andere reclame- en promotiemiddelen. Daardoor zijn ze onderscheidend en vallen ze op. Je kunt ze aan alle kanten zien, voelen, ruiken en (soms) horen. Promotionele producten (en dat is de verzamelnaam voor gifts, gadgets, premiums, maar ook relatiegeschenken, kerst- en eindejaarsgeschenken en loyaltytools) hebben met ‘emotie’ te maken, ze raken alle zintuigen, en mede daardoor blijven ze lang hangen in het geheugen van ontvangers. Vandaar ook de slogan van PromZ live ‘Amaze your senses’ is: als bezoeker ervaar je er de kracht van promotionele producten. Diezelfde sensatie breng je over op je klanten, relaties of medewerkers die je met die promotionele producten, gifts en gadgets in het hart wil raken. De leveranciers op PromZ.live vertellen je wat er te koop is, hoe je de producten goed kan inzetten en hoe je ze de look & feel van jouw bedrijf of merk kunt meegeven.

Festival

Waarom vindt PromZ.live plaats in Rotterdam, in Ahoy? Rotterdam is een levendige stad met een mix van bedrijfsleven en creatieve ondernemingen, van groot tot klein, zowel voor de consumentenmarkt als business to business. Dezelfde doelgroep, denk ook aan functionarissen van reclame- en promotiebureaus, bezoekt graag een evenement als PromZ.live. Ahoy roept een ‘festival’ gevoel op en dat vindt organisator Het Portaal goed matchen met PromZ.live. John Swaab (Het Portaal): “PromZ.live is een vakbeurs. De ‘festival’ uitstraling past goed bij hoe we de beurs willen organiseren en wat we willen overbrengen. Amaze your senses.” Ga naar www.promz.live voor meer informatie en om je bezoek te registreren, zodat je gratis en snel naar binnen kunt. Je kunt ook gebruik maken van de entreekaart die bij deze PromZ Magazine zit. Ahoy is goed bereikbaar, ook met het openbaar vervoer. En er is voldoende parkeergelegenheid.