Gaming steeds interessanter voor adverteerders

Gaming steeds interessanter voor adverteerders

Gaming is razend populair. Niet alleen onder jongeren en mannen, ook vrouwen en ouderen gamen veel. Adverteren in games wordt daarmee steeds aantrekkelijker. Dat blijkt uit onderzoek van Talpa Gaming en Mediabrands.

Nederland telt in totaal ruim 8.3 miljoen mensen die gamen. Wie denkt dat alleen mannen en jongens gamen, komt bedrogen uit. Uit het onderzoek blijkt dat 30 procent van de groep fanatieke gamers vrouwelijk is. Binnen de groep casual gamers bedraagt het percentage vrouwen zelfs 70%!

47% van de mensen in de leeftijdscategorie 50 – 75 speelt videogames. Vooral gratis puzzelgames als Wordfeud en Candy Crush worden veel gespeeld binnen deze groep. Ruim driekwart van deze groep vindt het bovendien geen probleem om met reclame geconfronteerd te worden, wat het voor adverteerders dus aantrekkelijk maakt om eens na te denken over ‘in-game’ sponsoring of advertenties rondom games.