Gratis oordopjes bij chips | PromZ

Gratis oordopjes bij chips

Een opvallende actie van chipsmerk Frito-Lay, onderdeel van PepsiCo, in Canada: gratis oordopjes tegen het lawaai van de chipszak. Doel van de actie is het behoud van de duurzame verpakking van de chips, die dus beduidend meer kraakt dan andere verpakkingen.’,’/De nieuwe verpakking van SunChips is gemaakt van een composteerbare folie, die minder afval tot gevolg heeft. Maar consumenten in de VS en Canada klaagden steen en been dat de zak te luidruchtig is. 
rn
rnBeter Milieu
rn
Frito-Lay besloot om in de VS de zak te vervangen door een oude versie, maar om hem in Canada wel te blijven gebruiken. Frito-Lay wil daar zo graag vasthouden aan de nieuwe verpakking dat het kopers nu gratis oordoppen aanbiedt. Canadezen die kunnen uitleggen waarom ze voor een beter milieu iets meer geluid willen accepteren, krijgen de oordopjes gratis thuisgestuurd.