Heineken staakt Biertegoed app | PromZ
Heineken stopt met de Biertegoed app

Heineken staakt Biertegoed app

Heineken stopt met de Biertegoed app. Biertegoed was een actie die met name was bedoeld om mensen weer het café in te krijgen. Per in de supermarkt gekocht krat Heineken verdiende je een ‘gratis’ Heineken biertje in de kroeg.

“Na drie jaar gaan we stoppen met het Heineken Biertegoed programma,” zegt Lisa van der Heijden, woordvoerder van Heineken. “Het is lange tijd succesvol geweest. We zien echter dat het programma nu minder goed aansluit bij de behoefte van onze horecaklanten en hun gasten. Daarom stoppen we met ingang van 2020 met deze actie. Tot die tijd kunnen consumenten hun Biertegoed verzilveren.”
De overheid had ook zo zijn bedenkingen bij deze actie.

2,6 miljoen biertjes aan de bar

Heineken lanceerde de Biertegoed app in september 2016. Volgens opgave hebben in die tijd ruim 300.000 biertegoed gebruikers 2,6 miljoen keer hun Biertegoed verzilverd in 2.600 aangesloten horecazaken.