Het luiermerk dat minder luiers wil verkopen | PromZ

Het luiermerk dat minder luiers wil verkopen

We gebruiken naar schatting 1 miljard babyluiers per jaar en dit aantal groeit jaarlijks. Niet omdat we meer kinderen krijgen, maar omdat onze kinderen steeds langer luiers dragen. Het Nederlandse luiermerk Toddy gelooft dat dit anders kan. Door klanten niet alleen in, maar ook weer op tijd uit de luiers te helpen. Zo wil Toddy een kwart van het luiergebruik én -afval voorkomen.

Steeds langer in de luiers
De afgelopen jaren is de leeftijd waarop kinderen zindelijk worden met meer dan 1 jaar opgeschoven. En dat zorgt voor veel afval. Echt veel. De berg luierafval is nu al gelijk aan 8% van ons restafval. Een file volle vuilniswagens van Groningen tot aan Maastricht.
Later zindelijk worden is een probleem. Ten eerste consumeren we jaarlijks steeds meer luiers dan eigenlijk nodig is. Naar schatting kan 25% van het huidig gebruik én -afval voorkomen worden door zindelijk worden niet meer uit te stellen. En daarmee wordt niet alleen de afvalberg verkleind, maar ook het risico op latere mogelijke medische problemen als constipatie, bedplassen en onzekerheid door ongelukjes. Twee vliegen in één klap dus

Sneller uit de luiers
Daarom heeft Toddy de Plasklas ontwikkeld; een app met een zindelijkheidsprogramma dat start vanaf het moment dat een kindje anderhalf jaar oud is. De Plasklas helpt ouders bij het herkennen van de signalen waaraan je kunt zien dat een kindje klaar is om een stapje te zetten. En daarna worden ouders stap voor stap door het proces heen geholpen. In het tempo dat past bij het gezin en het kindje, zonder druk op te leggen. En daarmee zijn kindjes alsnog gemiddeld 1 jaar eerder uit de luiers.

Garantie op zindelijkheid
Elke Toddy klant krijgt gratis toegang tot de Plasklas als hun kindje anderhalf jaar is geworden. En Toddy gaat zelfs verder; ze bieden een garantie op succes. Ben je bij 2,5 jaar nog niet uit de luiers geholpen? Dan krijg je vanaf dan gratis luiers van Toddy.

Opgericht door 2 papa’s
Toddy is opgericht door de 2 jonge vaders en ondernemers Guus Meijer en Nathan Volkers. “We kennen elkaar al sinds onze studieperiode en ons ondernemerspad kruiste elkaar 2 jaar geleden na de verkoop van onze afzonderlijke bedrijven. We vonden elkaar in de wens om in een volgende ondernemersavontuur een bijdrage te leveren aan het behoud van onze planeet voor een volgende generatie. Dat we in de tussentijd vader waren geworden zal daar aan bij hebben gedragen” lacht Meijer. “En dat is precies waar we ons met Toddy dagelijks voor inzetten” beaamt Volkers. ” We hebben het enige luiermerk ter wereld gecreëerd dat minder luiers wil verkopen.”