KNVB compleet de weg kwijt met sommatie richting Jumbo | PromZ

KNVB compleet de weg kwijt met sommatie richting Jumbo

Wat doe je als het grote Oranje negatief in het nieuws komt door o.a. slechte resultaten in de voorbereiding, gezeur rondom het al dan niet criminele gedrag van een van je spelers en een onduidelijk beleid qua opstelling en speelwijze (gaan we voor 5-3-2 of toch 4-3-3)? Dan steken alle KNVB communicatiemensen de koppen bij elkaar en verzinnen ze een vijand die voor afleiding moet zorgen: Jumbo, met hun Snollebollekes campagne. De campagne die door heel Nederland omarmd werd. Die de Oranjekoorts meer aanwakkerde dan het elftal zelf. Die campagne moet volgens de KNVB stoppen. De KNVB stelt in de sommatie richting Jumbo vooral bezwaar tegen ’gebruikmaking van de Oranjekoorts, een Oranjebus en Oranjeparades in de commercial’, aangezien dergelijke Oranjeparades ’sinds jaar en dag’ georganiseerd worden door de KNVB rondom interlandwedstrijden van het Nederlands elftal. Hiermee willen ze Albert Heijn, die de KNVB voor 2,5 miljoen euro sponsort ‘beschermen’. Waarom? Ook de AH campagne met de Hollandicons loopt prima! Dit levert alleen maar negatieve aandacht op voor de Zaanse grootgrutter en ik ben ervan overtuigd dat ze daar niet op zitten te wachten. Het zou goed zijn als de KNVB zich gaat bemoeien met voetbal in plaats van dit zwalken naar links….. naar rechts…

PS wil je de Snollebollekes juichcape alsnog bestellen? Dat kan hier!