Lobby voor het nut van reclame | PromZ

Lobby voor het nut van reclame

Reclame is een onmisbaar element van de samenleving en een factor van belang voor de nationale economie. Deze boodschap brengt de Nederlandse reclame-industrie gezamenlijk naar buiten in de campagne ‘Het nut van reclame’. Het nut van promotionele producten willen wij als PromZ er zelf aan toevoegen…

Afzenders zijn Screenforce, BVA, DDMA, Vea, MMA, IAB, Outreach, NDP Nieuwsmedia, RAB en PMA. Met de campagne willen deze vertegenwoordigers van de Nederlandse reclamebranche ‘een positief geluid aan de politiek laten horen over wat reclame bijdraagt aan de samenleving’. De betrokken partijen zijn van mening dat reclame ‘inspireert, innoveert, faciliteert en financiert’.

Economische waarde

Als PromZ Magazine zijn we zo vrij om op eigen initiatief op deze plaats ook promotionele producten, relatiegeschenken en kerstpakketten er aan toe te voegen: producten en een industrie die voor een groot aantal partijen van grote economische waarde zijn: ze stimuleren verkopen, ze vergroten merkbekendheid, en zorgen voor werkgelegenheid. Heel jammer dan ook dat de branchevereniging PPP (Platform Promotional Products) niet een van de afzenders is.
De campagne ‘Het nut van reclame’ bestaat uit een film, een brochure en de website www.nutvanreclame.nl Op de website zijn de film en een pdf van de brochure te vinden.