Loyalty- en incentive specialist Touch Network neemt Sparco Loyalty Solutions over | PromZ

Loyalty- en incentive specialist Touch Network neemt Sparco Loyalty Solutions over

Touch Network en Mentha zetten samen de volgende stap om de organisatie te verstevigen en verdere groei te realiseren. Per 1 november 2022 wordt Sparco Loyalty Solutions toegevoegd aan de groep. De krachtenbundeling van Touch Network en Sparco versterkt de positie van de groep in de loyalty-markt en verbreedt het producten- en dienstenaanbod.

Touch Network is een specialist in loyalty-, incentive- en promotie services die eind 2021 is ontstaan door het samenvoegen van de bedrijven Touch TVCC (Tickets, Vouchers, Codes, Cards), Touch Incentive Marketing en Jibe Commerce. Een investering van Mentha faciliteerde de samenvoeging en maakt, samen met de overige aandeelhouders, de uitvoering van een versnelde groeistrategie mogelijk.

Met de overname van Sparco Loyalty Solutions is de volgende stap in deze strategie gezet. Sparco biedt smart loyalty proposities voor bedrijven die meer uit hun klantenbestand willen halen, waaronder volledige loyaliteitsprogramma’s, fulfilment diensten, en logistiek. Het aanbod van Sparco focust zich op (hoogwaardige) producten, waar de expertise van Touch Network met name ligt bij belevingen. Na de samenvoeging zal Touch Network zich gaan focussen op internationale groei om zich te positioneren als een dominante Europese speler in de loyalty- en incentive markt.

“Door de krachten te bundelen kunnen we onze bestaande en toekomstige klanten beter en breder bedienen”, stelt Dennis van den Berg, oprichter van Touch en CEO van Touch Network. “De overname van Sparco maakt verdere uitbreiding en groei mogelijk op het gebied van product content en fulfilment, waardoor we nog steviger in de markt komen te staan. Tevens worden er diverse synergieën gerealiseerd, bijvoorbeeld op IT-gebied. Onze klanten profiteren van een solide loyalty-platform als resultaat.”