Op social media ontstond tijdens de paasdagen consternatie toen een goedbedoeld paascadeautje van de directeur P&O van de Koninklijke Marine door een aantal mensen van de 10.000 ontvangers letterlijk in hun mond werd gestopt. Dat dit niet de bedoeling was - het ging namelijk om bloemzaad bollen van klei - was niet duidelijk geworden uit de bijgaande brief.
Commandeur Paul Willemse had er nog wel een brief bij gedaan over het waarom van dit cadeautje. “Ik bedank je voor je loyaliteit en inzet en wens jou samen met je dierbaren hele fijne Paasdagen. Geniet van een kleurrijk voorjaar.” Deze hint was voor veel medewerkers dus niet voldoende. De marine stuurde nadat de fout bekend werd, dan ook snel een e-mail naar alle ontvangers met een gebruiksaanwijzing om te voorkomen dat ze de zaadbommetjes in hun mond zouden stoppen.
In principe zou je zeggen dat iedere distributeur dit zou kunnen overkomen. Je levert een product en vervolgens ben je de regie kwijt omdat je je niet bemoeit met de verdere communicatie rondom dat product. Of ligt de zaak net even anders en zou het misschien zo gegaan kunnen zijn?
'Je vraagt met spoed samples op bij een gerenommeerde leverancier van een bekend bloemzaadbollen merk (die de gebruiksaanwijzing in de doos heeft geprint). De leverancier is te duur en dit heeft haast, dus je gaat als een gek aan de slag om dit product na te maken/bij een andere leverancier vandaan te halen. In alle haast en onder budgetdruk schiet de gebruiksaanwijzing erbij in en voor je het weet ben je achter je paasontbijt weggetrokken om een probleempje op te lossen. De ontvangers blijken namelijk je bloembollen op te eten.' Nee... zo kan het vast niet gegaan zijn.