Nieuwe bonuskaart AH niet ver weg | PromZ

Nieuwe bonuskaart AH niet ver weg

Albert Heijn zal op korte termijn zijn nieuwe systeem van gepersonaliseerde aanbiedingen, onder de naam Mijn Bonus, uitrollen. Dit zegt Ahold-topman Dick Boer tegen De Telegraaf.

 

Begin 2012 kondigde de supermarktketen de nieuwe generatie aanbiedingen al aan, na een succesvolle proef met Mijn Bonus. Het College Bescherming Persoonsgegevens (CPB) tikte Albert Heijn toen echter op de vingers. De manier waarop het bedrijf persoonsgegevens verwerkte, was niet in overeenstemming met de wet.

 

Verkapt

De vraag om toestemming voor persoonlijke aanbiedingen bij de aanvraag van een Bonuskaart was verkapt gesteld, meende het CPB. Klanten kregen niet de specifieke vraag of ze benaderd wilden worden in het kader van Mijn Bonus. De informatie over dit programma was ook te gering. Ook zat er in sommige gevallen te veel tijd tussen het moment waarop een klant toestemming voor persoonlijke aanbiedingen had gegeven, en de eerste promotie.

 

Die hindernissen zijn volgens Boer nu weggenomen. “We hebben het nieuwe systeem vorig jaar getest. Hoe lang het nog gaat duren? Je hoeft niet in jaren te gaan denken. De lancering is niet ver weg.”