Nieuwe McNificents campagne Ronald McDonald kinderfonds | PromZ

Nieuwe McNificents campagne Ronald McDonald kinderfonds

McDonald’s en het Ronald McDonald Fonds lanceren net als in 2019 een campagne met de The McNificents. Dit jaar staan vijf kinderen model voor de McNificents-actiefiguurtjes die bij elke Happy Meal-maaltijd verkregen worden. Elk kind krijgt bovendien een ‘moddervette’ actiecommercial op tv. De kinderen verbleven al op jonge leeftijd in het ziekenhuis en kregen onder meer superkrachten omdat hun ouders dichtbij hen konden zijn. De campagne is ontwikkeld in samenwerking TBWA\Neboko.

McDonald’s daagt heel Nederland uit  met de #Geefsuperkracht-challenge om zijn of haar superkrachten op social media te delen. Er moet zoveel mogelijk geld worden opgehaald voor de Ronald McDonald huizen. In 2020 verbleven er volgens het Kinderfonds 4.873 gezinnen in een Ronald McDonald Huis, dicht bij hun kind in het ziekenhuis. Dat sterkt ze.

De McNificent campagne is een premium campagne waar je kippenvel van krijgt. Zo mooi kan dus ons vak zijn. Doneren iedereen! De campagne loop de hele maand november.