Kort geleden is bekend gemaakt welke leveranciers van promotionele producten en relatiegeschenken, zowel full service als online, zijn genomineerd voor de vakprijzen Best Full Service Leverancier 2019 en Best Online Performance 2019.
De bijbehorende awards worden begin september tijdens een vakevenement uitgereikt. Dan worden ook de Publieksprijzen uitgereikt, ofwel de stemmen die opdrachtgevers online kunnen uitbrengen op hun favorieten. De stemmen van de jury en toeleveranciers uit de branche bepalen voor een belangrijk deel de uitslag, de stemmen van opdrachtgevers tellen voor 25% mee in het eindoordeel. Meer info volgt, zodra de speciale stemsite online is.
Outstanding
De awards zijn een initiatief van PromZ, ondersteund door branchevereniging PPP (Platform Promotional Products). Het zijn de vakprijzen voor ‘outstanding performance’ van bedrijven in de promotionele productenbranche.
De 15 genomineerde full service leveranciers zijn, in alfabetische volgorde: BeGlobal, Bovi salespromotion, BrandPremiums, Compacon, Florisgifts, Hokra, Interimage, Keiretsu, Loyalty Makers, Promo.nl, Robitex, Supremia, Webo Promotion, WOT! en XL Concept.
En dit jaar zijn er 11 genomineerde online leveranciers, in alfabetische volgorde zijn dat: Allgifts, IGO, Maxilia, Multigift, Pinkcube, Promocompany, Promostore, Relatiegeschenken.nl, Stravers, Topgiving en Van Helden.
Jury en criteria
In de vakjury zaten Jeroen Koekoek (promocat.nl), Bob Heerius (namens PPP/Xindao), Erik Kok (Senator) Serge Mertens (PF Concept) , Rick Schurink (Texet Benelux), Mark van Heesch (Intraco) Karin Schaper (PromZ) en John Swaab (Het Portaal Uitgevers). Criteria die de jury hanteerde bij het nomineren waren o.a. creativiteit en vakkennis, advies richting eindklant, presentatie (on en offline), aandacht voor duurzaamheid en MVO, gebruiksgemak/snelheid (met name bij online) en de mate waarin de leverancier bijdraagt aan professionalisering en het aanzien van het vak.