De komende drie jaar gaan Unilever en ID&T Group samenwerken op meer dan 30 evenementen van ID&T zoals Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival en alle shows van Awakenings.
Aanwezigheid op muziekevenementen is niet nieuw voor Unilever. Zo is door samenwerkingen met verschillende events bijvoorbeeld al ruim 15 jaar lang gebouwd aan het merk Lipton Ice Tea. Met de nieuwe samenwerking met ID&T Group wordt deze vorm van marketing echt geïntegreerd als essentieel onderdeel binnen de marketing- en mediamix van het merk met als doel de merkrelevantie onder de jonge doelgroep te behouden. Met de samenwerking vergroot Unilever jaarlijks het totale bereik met ruim 2 miljoen festivalbezoekers en bereikt het meer dan 10 miljoen mensen via sociale media.
De samenwerking tussen ID&T Groep en Unilever bestaat uit meer dan branding op evenementen. Beide partijen zijn vastbesloten om samen te werken aan experience marketing- en mediaprojecten die jongeren aanspreken. Hierbij kan gedacht worden aan een muziekstage met AXE bij o.a. Vunzige Deuntjes Festival, het succes van De Lipton Club doorzetten op geselecteerde festivals maar ook meerdere ‘refreshstations’ met Dove & AXE.